Pacjenci szpitala Instituto de Seguridad y Servicios Sociales de los Trabajadores del Estado od grubo ponad roku mieli za każdym razem miłe spotkanie po wejściu do placówki nie z człowiekiem, a humanoidalnym robotem. Kawał skrzynki na kółkach o wielkości butli gazu zwyczajnie podjeżdżał do nowo przybyłych i zajmował się nimi, zwalniając z tego obowiązku zagoniony w dobie pandemii personel.
RoomieBot, napędzany technologią Intela, autonomicznie odpowiadał za realizowanie podstawowych czynności, za które tradycyjnie odpowiada w szpitalach personel. Mierzył więc temperaturę, poziom tlenu we krwi i sprawdzał historię medyczną pacjenta. Następnie podejmował decyzję gdzie i do kogo odesłać pacjenta, ale obok tego pełnił też funkcję terminala, który to na żywo pozwalał rodzinom na te najgorsze, bo ostatnie rozmowy wideo ze śmiertelnie chorymi.
Za tego robota jest odpowiedzialny meksykański startup Roomie, mający na karku sześciu lat, który to wcześniej zaprojektował roboty zastępujące obsługę pokroju sekretarek w hotelach i restauracjach. Jednak razem z pandemią Roomie postanowił przerzucić moce przerobowe na coś, co przyda się w szpitalu.
W ciągu zaledwie czterech tygodni inżynierowie Roomie przystosowali robota do funkcjonowania w środowisku szpitalnym – dodali ważne czujniki i dokonali innych ulepszeń na czele z powłoką antybakteryjną na obudowie i panelu LCD robota. Zwieńczeniem całości była technologia Intela, wyprzedzająca wszystkie rozwiązania opracowane przez startup, która opiera się na sprzęcie NUC 8. generacji, MOVIDIUS i kamer RealSense.
Największą wartością technologii Intela była dla nas radykalna redukcja czasu potrzebnego do wejścia na rynek naszych robotów – od etapu rozwoju do komercjalizacji. Wcześniej opracowaliśmy 100% zaplecza technologicznego naszych robotów wewnętrznie, ale obecnie używamy sprzętu i oprogramowania Intela, takiego jak RealSense, NuC i OpenVino Technology.– powiedział Aldo Luévano, współzałożyciel i prezes firmy Roomie.
Finalnie robot RoomieBot z technologią Intela po zebraniu danych pacjenta w czasie rzeczywistym bezpiecznie przesyła je do usług internetowych Amazon, gdzie są dostępne dla autoryzowanego personelu medycznego.