Przygotujcie się na hybrydowe i w pełni elektryczne Audi RS4

Od wielu lat mówi się o elektrycznej przyszłości, w której to samochody nie będą generować ani grama emisji ze swoich układów napędowych, choć miło byłoby też, gdyby ktoś rozwiązał problem zanieczyszczeń związanych z oponami. Kultowe modele z czasem przejdą więc wyłącznie na bezemisyjne napędy i to samo czeka również te bardziej wydajne modele, wśród których znajdzie się hybrydowe i elektryczne Audi RS4.
hybrydowe i w pełni elektryczne Audi RS4, elektryczne Audi RS4, przyszłość Audi RS4
hybrydowe i w pełni elektryczne Audi RS4, elektryczne Audi RS4, przyszłość Audi RS4

Na temat przyszłości RS4 wiele się mówiło, a dziś mamy już na ten temat pokaźny zbiorek informacji, którego uzupełnił właśnie obszerny raport z brytyjskiego serwisu Autocar. W nim możemy przeczytać, że Audi planuje dla tego modelu elektryczne układy napędowe z hybrydami typu plug-in na czele, które odblokują zupełnie nowy poziom możliwości RS4.

Czytaj też: Nowe pakiety Audi Competition dorzucają więcej stylu do wielu modeli

Flagowiec w tej rodzinie wyczynowych kombi będzie bowiem modelem PHEV, zachowując swój 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, ale dodając do tego silnik elektryczny. Pewnym jest więc przebicie obecnego topowego RS4 zarówno pod kątem mocy (ponad 450 KM), jak i momentu obrotowego (600 Nm).

W ramach RS4 B10 Audi wrzuci na rynek ostatnie A4 ze spalinowym napędem. Nie zabraknie jednak zaawansowanych hybryd typu plug-in oraz w pełni elektrycznej wersji o nieznanej nazwie

Raport dodatkowo uważa, że Audi wrzuci również na rynek w pełni elektryczną wersję RS następnego A4. Ten model o zerowej emisji nie będzie jakąś tam konwersją z MEB, a dedykowanym BEV na bazie platformy PPE, z której skorzysta oprócz tego Porsche Macan nowej generacji, czy Audi A6 E-Tron i Q6 E-Tron. Ten całkowicie odseparowany od pozostałych modeli domniemany A4 E-Tron będzie uzupełnieniem konwencjonalnego modelu A4 i doczeka się też wspomnianej wersji RS z najwyższej półki.

Czytaj też: Oto jednotłokowy silnik wodorowy, który zachował wewnętrzne spalanie

Pozostaje pytanie, czy ewentualny A4 RS E-Tron (nazwa pozostaje niepotwierdzona) sięgnie po charakterystyczne dla RS4 nadwozie kombi, czy może sięgnie po coś innego, aby wyróżnić się ze spalinowego tłumu. Wedle źródła w rzeczywistości to elektryczne Audi RS4 sięgnie po bardziej praktyczny styl liftbacka, jak A6 E-Tron, a pod tym nadwoziem znajdą się dwa silniki elektryczne, zapewniające napęd na wszystkie koła Quattro i wydajność na poziomie 469 KM i 800 Nm.

Wracając z kolei do hybrydowych A4 nowej generacji, te najpewniej otrzymają przerobioną konstrukcję tylną, aby pomieścić akumulator litowo-jonowy o użytecznej pojemności 14,4 kWh, który to zapewni do 100 km zasięgu wyłącznie na silniku elektrycznym. Przynajmniej w wersji PHEV, bo Audi w dążeniu do spełnienia normy Euro 7 ponoć sięgnie również po łagodne hybrydy i tradycyjnie czystsze silniki spalinowe.

Czytaj też: Przyszłość muscle car i Dodge w dobie elektryfikacji

Ponoć te nowe, ostatnie spalinowe A4 będzie mogło też pochwalić się sterowaniem wszystkimi kołami oraz bardziej zaawansowanym systemem autonomii. Premiera rynkowa? Wedle plotek już w 2023 roku.