Rodzina Hyundai Ioniq nadchodzi. Co już wiemy o Ioniq 6 oraz Ioniq 7?

Tak jak Volkswagen dba o swoją serię elektrycznych samochodów o nazwie ID., tak inni producenci mają już podobne plany co do podboju rynku BEV. Przykładem tego jest nadchodząca rodzina Hyundai Ioniq, o której dowiedzieliśmy się czegoś nowego.
Rodzina Hyundai Ioniq, Ioniq 6, Ioniq 7, Ioniq 5, Ioniq, Hyundai Ioniq
Rodzina Hyundai Ioniq, Ioniq 6, Ioniq 7, Ioniq 5, Ioniq, Hyundai Ioniq

Wedle informacji z południowo-koreańskich mediów, rodzina Hyundai Ioniq zalicza przyspieszenie na swojej drodze ku podbojowi świata

Na temat Hyundai Ioniq warto wiedzieć, że te samochody będą bazować na oryginalnej platformie dla modeli elektrycznych o nazwie E-GMP, która jako pierwsza zapewni podwaliny modelowi Ioniq 5. O nim jednak przypomnę Wam nieco później, jako że jego premiera jest już daleko za nami, a rynkowy debiut zbliża się wielkimi krokami. Ostatnio nawet większymi, niż przypuszczaliśmy, bo ponoć firma znacznie przyspieszyła swój rozwój elektrycznych samochodów.

Dziś znacznie ważniejsze informacje dotyczą pozostałych modeli z rodziny Ioniq, wśród których znalazł się Ioniq 6 oraz Ioniq 7. Ten pierwszy wedle najnowszych informacji ma doczekać się premiery już w następnym roku i choć nie wiadomo, czy będzie różnił się znacząco od Ioniq 5 pod kątem charakterystycznych, ponoć ma przyjąć formę w pełni elektrycznego sedana na bazie konceptu Hyundai Prophecy (widzicie go na zdjęciach powyżej).

Ioniq 6 oraz Ioniq 7 nadchodzą

Jak to na elektrycznego sedana przystało, Hyundai Prophecy najpewniej będzie miał do dyspozycji wyższy zasięg od 650 do 700 km na jednym ładowaniu, dzięki lepszej aerodynamice, dłuższemu rozstawowi osi, a więc i większej baterii. Wysoka wydajność i świetne czasy sprintów do setki i 200 km/h bierzemy za pewniaki, a więcej na jego temat dowiemy się już w nadchodzących miesiącach, jako że w następnym roku ma zostać ujawniony.

Później doczekamy się premiery wielkiego SUVa BEV w postaci Ioniq 7, który to… no właśnie. O nim nie wiemy już nic, dlatego wróćmy do Ioniq 5, który ma trafić na rynek już w tym kwartale i ponoć w przedpremierowych zamówieniach rozszedł się już w około 42000 egzemplarzach.

Ioniq 5 już za rogiem

Ioniq 5 jest średniej wielkości SUVem (4635 × 1890 × 1605 mm) o futurystycznym wyglądzie i konstrukcji nastawionej na użytkownika, który na ten moment jest dostępny w dwóch wersjach napędowych z napędem AWD/RWD i systemem akumulatorów o pojemności rzędu 58 i 72,6 kWh. Te ostatnie wspierają ładowanie mocą 350 kW dzięki swojej 800-voltowej architekturze, co przekłada się na zasięg do 100 km po pięciominutowym ładowaniu.

Wprawdzie o tym modelu wiemy już sporo, ale ceny i dostępność Ioniq 5 w Polsce zostaną ogłoszone dopiero bliżej premiery na rynku.