Elektryczny Renault Megane na zdjęciach, Elektryczny Renault Megane, Renault Megane

Elektryczny Renault Megane na zdjęciach. Mamy też szczegóły napędu

Renault zaskoczył nas swoją najnowszą paczką informacji na temat nadchodzącego BEV. Dziś w sieci pojawił się właśnie elektryczny Renault Megane na zdjęciach prosto od firmy, która na dodatek zdradziła nam sporo na jego temat.

Na temat tego samochodu, bazującego na koncepcji Megane eVision z 2020 roku, już wcześniej wiedzieliśmy całkiem sporo, ale dziś mamy dla Was soczyste cyferki. Ten elektryczny Renault Meganeb bazujący na opracowanej na mocy sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi platformie CMF-EV, która to jest modułowa i wykorzystuje jeden z najcieńszych akumulatorów na rynku, powinien trafić do sprzedaży na początku 2022 roku po zbliżającej się wielkimi krokami „papierowej” premierze.

Czytaj też: Zwiastun Lotus Emira. Nadchodzi ostatni spalinowy samochód marki

Renault twierdzi, że pierwsze 30 prototypów przedprodukcyjnych zostało już zmontowanych i ruszą na podbój dróg publicznych już tego lata z inżynierami na pokładzie. Wtedy to do sieci zaczną wpadać kolejne zdjęcia tego elektrycznego, podniesionego hatchbacka o zerowej emisji. Ten dołączy do Twingo E-Tech Electric oraz Zoe, dopełniając tym samym elektryczne zapędy marki kolejno w segmencie C, A i B.

Czytaj też: BMW naprawi przyspieszenie M550i oraz M540i aktualizacją OTA

Oprócz widocznych powyżej zdjęć Renault Megane E-Tech Electric, które przedstawiają może nie finalną, ale z pewnością wersję bliską tej produkcyjnej. Szczegółów jednak i tak nie widzimy przez nowoczesny kamuflaż, który jednak nie ukrywa przed naszymi oczami dokładnych kształtów. Widać po nich, że ten model nie będzie wcale tradycyjnym hatchbackiem, a jego połączeniem z crossoverem i nawet z delikatnym sznytem jakiegoś MPV.

Co zaoferuje elektryczny Renault Megane?

Renault razem ze zdjęciami ujawnił obecną specyfikację swojego nowego BEV, który to w oparciu na modułowej platformie będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 217,5 koni mechanicznych, które to najpewniej trafią na przednie koła. Za zasięg będzie z kolei odpowiadał pakiet akumulatorów o pojemności 60 kWh, który na jednym ładowaniu powinien pozwolić na przejechanie około 450 km wedle cyklu WLTP.

Czytaj też: Bugatti Chiron Super Sport zaprezentowany. Super Sport 300+ się chowa

Jednak trudno wierzyć w to, że elektryczny Renault Megane będzie dostępny tylko w jednym wariancie napędowym. Jako że dla firmy ten model ma być jednym z kluczowych w dążeniu do bezemisyjnej przyszłości wyznaczonej na 2030 rok, Renault będzie musiał oferować wiele różnych konfiguracji, aby zainteresować możliwie jak najwięcej klientów.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News