Elektryczny rower Super73-ZX. Niby podstawowy, ale i tak drogi

Amerykańska firma Super73 postanowiła wrzucić na rynek nowy elektryczny rower Super73-ZX, będący ulepszeniem wcześniejszego Super73-Z1 o kilka kluczowych funkcji. Jest to o tyle ważne, że w ofercie tego producenta to przedstawiciel tego niskiego segmentu i choć w teorii zwiastuje to niską cenę, to w praktyce wynosi ona 1995 dolarów (7600 zł).
Elektryczny rower, Elektryczny rower Super73-ZX, Super73-ZX
Elektryczny rower, Elektryczny rower Super73-ZX, Super73-ZX

Elektryczny rower Super73-ZX nie jest czymś, co w Polsce jest jakkolwiek legalne na drogach publicznych. Po co więc o nim wiedzieć? Z jednego ważnego powodu – będący ulepszeniem oryginalnego Z1, ten model świetnie obrazuje jak rozwija się obecnie rynek eBike. Nie tylko trafia na niego coraz więcej modeli, ale też zaliczają one coraz wyższe podwyżki cenowe przez ciągle rosnący popyt.

Czytaj też: Gigantyczne koła i bateria, czyli elektryczny rower Juiced RipCurrent S ST

Na rynku w Polsce podwyżki również są widoczne, więc może będzie to wskazówka dla tych, którzy mają w planach zakup albo jakiekolwiek inne plany związane z rowerami? Właśnie tak – rowerami. Nie tylko tymi elektrycznymi, bo jak tak patrzę na swój zeszłoroczny rower, to jego cena wzrosła w ciągu niespełna 10 miesięcy o dobre kilka stówek.

Tak czy inaczej, co ciekawego ma do zaoferowania elektryczny rower Super73-ZX w cenie starszego, używanego samochodu średniej klasy? Wbrew pozorom to, że w ofercie firmy to jeden z najtańszych modeli, wcale nie oznacza, że nie potrafi wiele. Zwłaszcza przy tej swojej wyjątkowej ramie rodem z motoroweru w połączeniu z małymi, ale masywnymi kołami.

Czytaj też: Shimano opatentowało elektroniczne hamulce rowerowe

Osiągi Super73-ZX pokazują, że rowerzyści za Wielkim Oceanem mają zdecydowanie lepiej

Względem Z1, Super73-ZX doczekał się większej, ale lżejszej ramy (całość i tak waży prawie 29 kg), która posiada teraz dłuższe siedzenie, umożliwiające zabranie na pokład pasażera w lepszym stylu i zmienioną pozycję na tyle, że teraz pedałowanie nie powinno być taką katorgą. Po stronie napędu znajduje się demontowany 615-Wh akumulator, który zapewnia od 40 do 80 km zasięgu, i jasno nieokreślony silnik elektryczny o mocy nominalnej 750W i szczytowej nawet 1350 W.

Czytaj też: Elektryczna hulajnoga Mig od Bad Bike zawalczy w terenie oponami

Super73-ZX oferuje jednocześnie cztery poziomy jazdy – od klasy 1 do 3 z trybem nielimitowanym, jako tą wisienką na torcie. W grę wchodzi więc wspomaganie od maksymalnie 32 km/h do 45 km/h, ale w trybie nielimitowanym ten eBike rozpędzi się właśnie do ponad 45 km/h. Zależnie od wyboru, klienci otrzymują system wspomagania pedałowania i (ewentualnie) tryb napędu “na zawołanie” w formie dźwigni przepustnicy.