Honda Civic Hatchback nowej generacji już po premierze

Po premierze wydania sedan wreszcie doczekaliśmy się debiutu modelu Honda Civic Hatchback nowej generacji. Największa zamiana? Oczywiście klapa bagażnika, która zapewnia większą elastyczność w transporcie.
Honda Civic Hatchback nowej generacji, Honda Civic Hatchback 2022
Honda Civic Hatchback nowej generacji, Honda Civic Hatchback 2022

Jednak na szczęście Honda nie sprowadziła wszystkich zmian jedynie do klapy bagażnika. Civic Hatchback 2022 sięgnął po inną maskownicę, którą uzupełniają nie poziome listwy, a sześciokątne otwory, a na dodatek został skrócony z tyłu o aż 12,4 centymetra, co dotyczy przede wszystkim tylnego zwisu. Te zmiany sprawiły, że model ten odznacza się łukowatą linią dachu, która nadaje mu większej dozy elegancji, uzupełnionej połączonymi ze sobą światłami na tyle.

Czytaj też: Nowe Porsche 911 GTS 2022 już oficjalnie. Mocy więcej, niż w Carrera S

Względem poprzedniej generacji Hondy Civic wydanie hatchback posiada o 4,06 cm szerszy bagażnik, choć ten zmalał z 728 litrów do 694 litrów. To, czego nie widzimy, też zyskało ulepszenia, bo hatchback zyskał bardziej sportowy charakter od sedana, przez tuning zawieszenia i układu kierowniczego. Co z kolei w kwestii układów napędu, wśród których zabrakło hybrydowych opcji?

Honda Civic Hatchback nowej generacji wraca do manuala, przewyższając pod tym kątem sedana

W przeciwieństwie do sedana, ten model będzie można zamówić z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Ta będzie dostępna w wersji Civic Sport z 2-litrowym, wolnossącym czterocylindrowym silnikiem o mocy 160 KM i 187 Nm momencie obrotowym, jak również z czterocylindrowym, turbodoładowanym, silniku o pojemności 1,5 litra i mocy 182 KM i 240 Nm. Warto jednak pamiętać, że bardziej wygodna skrzynia CVT jest dostępna we wszystkich modelach, a nawet stanowi jedyną opcję w wydaniu LX i EX-L. Co ważne, w wersji Sport lub Sport Touring dodaje łopatki zmiany biegów.

Czytaj też: Zwiastun Hyundai Elantra N 2022. Tym razem debiut musi być bliski

Po Civicu nowej generacji widać, że Honda postawiła na prostotę, minimalizm i funkcjonalność bez zbędnych wodotrysków nawet w samym designie. Wewnątrz jednak projektanci bardziej rozwinęli skrzydła. Z tych najważniejszych elementów należy wyróżnić obecny w wersji Sport Touring 10,2-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 9-calowy ekran infotainment na środku w formie horyzontalnie zorientowanego tabletu oraz manualne pokrętła do sterowania klimatyzacją. W tańszych wykończeniach te ekrany zmniejszają się do 7-calowych paneli.

Czytaj też: W16 i do setki w 2,4 sekundy. Testy Bugatti Chiron Super Sport zakończone

Technologiczne kwestie uzupełnia ulepszony system Honda Sensing, który korzysta z pojedynczej kamery optycznej i ośmiu radarów. Dzięki temu zestawowi kierowca będzie wspierany m.in. na autostradach, w korkach, czy podczas wyjeżdżania z parkingu.