Technologia DLSS 2.2 w Rainbow Six Siege. Co NVIDIA ulepszyła względem 2.1?

Wygląda na to, że NVIDIA postanowiła po cichutku wprowadzić DLSS 2.2 w Rainbow Six Siege i nie dać światu nawet oficjalnie znać o tym, co to ulepszenie poprawia.
Technologia DLSS 2.2 w Rainbow Six Siege, Technologia DLSS 2.2, DLSS 2.2
Technologia DLSS 2.2 w Rainbow Six Siege, Technologia DLSS 2.2, DLSS 2.2

Odkrycie po raz pierwszy pojawiło się na Reddicie, gdzie forumowicze odkryli DLSS 2.2 w pierwszej grze, jaka otrzymała wsparcie tej technologii w nowej wersji. Na ten moment NVIDIA nie ogłosiła jej powstania i nawet planów z nią związanych, więc nie możemy zdradzić Wam, które następne gry doczekają się aktualizacji pod tym kątem.

Czytaj też: Rynek pamięci masowej rośnie. Jak wygląda sytuacja dysków HDD i SSD?

NVIDIA po cichu dodała DLSS 2.2 do pierwszej gry. Na jakie zmiany możemy liczyć względem DLSS 2.1?

DLSS 2.2 zdradziła biblioteka DLL (nvngx_dlss.dll) dodana do najnowszej aktualizacji dla gry, która wprowadziła również nowy sezon dla graczy. Ta biblioteka dotyczyła nowej wersji 2.2.6.0, co oznacza, że Siege stało się pierwszą grą, która oficjalnie obsługuje tę technologię. Obecnie większość oficjalnie wspieranych przez DLSS gier posiada DLSS w wersji 2.1, która względem 2.0 różniła się głównie wsparciem rozdzielczości 8K. Jej działanie pozostaje jednak ciągle takie samo – DLSS wykorzystuje odpowiednio przygotowany system sztucznej inteligencji do skalowania obrazu z tych niższych na wyższe rozdzielczości.

Czytaj też: PowerColor pokazał kartę Radeon RX 6900 XT Liquid Edition

Na ogromny przeskok rodem z przejścia z DLSS na DLSS 2.0 tym razem również nie ma co liczyć. Wtedy wektory ruchu i nowy algorytm skalowania w połączeniu zapewniły technologii DLSS zupełnie nowy rozdział, zapewniając jej jeszcze wyższą skuteczność. Co więc poprawia DLSS 2.2? Wedle nieoficjalnych informacji i testów, bo ponoć wystarczy przenieść plik DLL do innych gier, aby te zaczęły wspierać DLSS 2.2, aktualizacja rzekomo poprawia jakość obrazu i zmniejsza artefakty, nie dotykając w żadnym stopniu wydajności.

Czytaj też: Test Xiaomi Mi Watch Lite. Tani smartwatch godny uwagi?

Oznacza to tyle, że widoczne powyżej wykresy, przedstawiające skuteczność DLSS podczas, gdy w Rainbow Six Siege w 4K ciągle odpowiadają rzeczywistości. Jak możecie zobaczyć, różnice są ogromne i choć zarezerwowane przede wszystkim do wyższych rozdzielczości, to trudno nie przyznać, że technologia DLSS jest jedną z najważniejszych na rynku graficznym powiązanym z grami od lat. Choć jest dostępna tylko na kartach GeForce RTX, to jej nadchodzący odpowiednik od AMD będzie wspierał nawet rdzenie graficzne konkurencji.