NASA umieści sondę Lucy w kosmosie. Odegra nietypową rolę

W kapsule czasu NASA umieści pamiątkową tablicę zawierającą cytaty wybitnych osób, między innymi Alberta Einsteina czy teksty piosenek zespołu The Beatles.
NASA umieści sondę Lucy w kosmosie. Odegra nietypową rolę

Sonda Lucy, wystrzelona na rakiecie United Launch Alliance Atlas V, będzie pierwszą w historii misją mającą na celu zbadanie asteroid zwanych “trojańskimi”. Są to małe obiekty, które krążą wokół Słońca w dwóch grupach. Uważane są za pierwotne pozostałości po formowaniu się i ewolucji planet oraz Układu Słonecznego.

Czytaj też: Sonda Juno przeleciała wokół Ganimedesa. Mamy wykonane przez nią zdjęcia

Nazwa statku kosmicznego pochodzi od skamieniałego przodka człowieka odkrytego w Etiopii w 1974 roku. Szkielet znaleziono w osadach mających 3,2 mln lat. Został znaleziony przez Donalda Johansona, paleoantropologa. Badacz nadał szkieletowi imię Lucy inspirując się utworem The Beatles, “Lucy in the Sky with Diamonds”.

Lucy jako pierwsza w historii zbada asteroidy trojańskie

Sonda okrąży Słońce sześć razy podczas swojej misji, a po jej zakończeniu będzie podróżować pomiędzy asteroidami trojańskimi a orbitą Ziemi przez miliony lat. Istnieje szansa, że ludzie w przyszłości podróżujący między planetami odnajdą Lucy i odkryją, że jest ona artefaktem z czasów, gdy ludzkość stawiała pierwsze kroki w eksploracji Układu Słonecznego.

Czytaj też: Powstała trójwymiarowa mapa heliosfery. Jak wygląda Układ Słoneczny w 3D?

Kapsuła czasu zawiera wiadomości od takich osób jak Albert Einstein, Carl Sagan, Martin Luther King Jr. i czterech członków zespołu The Beatles: Georga Harrisona, Johna Lennona, Paula McCartney’a oraz Ringo Starra. Tablica zawiera również obraz Układu Słonecznego aktualnego na dzień wystrzelenia Lucy i jej oryginalną trajektorię lotu między asteroidami.

Co ciekawe, nie jest to pierwszy taki lot, w którym NASA umieszcza pamiątkową tablicę z przesłaniem dla wszystkich, którzy mogą ją w przyszłości odnaleźć. W latach 70-tych XX wieku NASA rozpoczęło cztery misje: Pioneer 10 i 11 i Voyager 1 i 2. Na każdej z sond umieszczono taką tablicę.