Samochody Maserati na 2022 rok modelowy. Co przygotował włoski producent?

Jako że śledzę rynek motoryzacyjny od dobrych czterech lat, muszę podzielić się z Wami obserwacją co do tego, że włoska firma Maserati medialnie “odżyła” w 2020 roku. Wszystko za sprawą głośnych zapowiedzi, nowego silnika Nettuno, czy ogłoszenia planów na przyszłość. Dziś również mamy solidną dawkę informacji, bo poznaliśmy samochody Maserati na 2022 rok modelowy.
Samochody Maserati na 2022 rok modelowy, Samochody Maserati na 2022
Samochody Maserati na 2022 rok modelowy, Samochody Maserati na 2022

Samochody Maserati na 2022 rok

Odświeżenie oferty na nowy rok modelowy w przypadku Maserati dotyczy przede wszystkim ulepszonych wersji względem podstawowych wariantów. Jak najłatwiej rozpoznać te nowe modele Maserati, które są dostępne do zamawiania od 1 lipca? Przede wszystkim po emblemacie, bo doczekały się nowego logo marki w postaci ciągle imponującego trójzębu. Ten po raz pierwszy pojawił się w supersamochodzie MC20.

Czytaj też: Mniej, ale więcej. Volvo Recharge ujawnia elektryczną przyszłość marki

Nowe wykończenia dotyczą modeli Ghibli, Quattroporte oraz Levante i wprowadzają zmiany w zakresie stylistyki, wyposażenia i opcji układu napędowego. Dlatego właśnie Maserati skupia się na nich w ramach swojego najnowszego ogłoszenia, które wyszczególnia najważniejsze cechy tych wykończeń.

Maserati GT

Zacznijmy może od wykończenia GT, które “ucieleśnia bardziej miejskiego, minimalistycznego i współczesnego ducha”, co ma być ponoć widać w chromowanych wstawkach. Model Ghibli i Levante GT mogą sięgnąć po 18-calowe felgi, podczas gdy Quattroporte (zdjęcia) już 19-calowe. Modele Ghibli i Levante GT są napędzane nowym układem napędowym z czterotłokowym silnikiem i wspomaganiem hybrydowym o mocy 330 KM.

Czytaj też: Kuchnia wbudowana w elektryczny pickup Rivian R1T zachwyca sposobem integracji

Maserati Modena

Wariant Modena jest ponoć dla tych, “którzy szukają równowagi wrodzonej elegancji, dynamiki i przyjemności z jazdy”. Całe trio modeli w tym smaku sięga po 20-calowe felgi aluminiowe oraz bardziej sportowy motyw wnętrza, ale w napędzie są już różnice, bo podczas gdy Ghibli i Levante są napędzane silnikiem V6 o mocy 350 KM, to Quattroporte sięga już po 430-konną V6. Ta jest dostępna dla pierwszej pary w wydaniu Modena S, która dorzuca do zestawu pakiet Nerissimo i czerwone zaciski hamulcowe.

Czytaj też: MINI Vision Urbanaut rzeczywistością. W tym samochodzie można byłoby zamieszkać

Maserati Trofeo

Maserati Trofeo to już inny kaliber, bo na wskroś sportowy i najlepiej wykonany. Przejawia się to w licznych akcentach z włókna węglowego, 21-calowych alufelgach i czerwonych zaciskach hamulcowych, a także sportowych fotelach wykończonych naturalną skórą licową Pieno Fiore. Napęd? Tylko i wyłącznie stary dobry silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 580 KM.