tanie elektryczne skutery U-GO, skutery U-GO, Honda U-GO

Honda pokazała swoje tanie elektryczne skutery U-GO

Przez swoje gabaryty skutery i rowery nie wydają się idealnymi platformami do montowania w nich elektrycznych układów napędowych, ale technologia rozwinęła się już na tyle, że i w nich producenci mogą zmieścić przyzwoity akumulator i silnik. Zwłaszcza z myślą o miejskich przygodach, czego przykładem są tanie elektryczne skutery U-GO Hondy.

Chociaż na rynku elektrycznych skuterów Honda nie jest aż tak rozpoznawalna, to w Chinach jej stan popularności ma się nieco lepiej. Ponownie bowiem firma za pośrednictwem swojego chińskiego oddziału Wuyang-Honda wprowadziła na rynek nowe elektryczne skutery w niskiej cenie w postaci modeli U-GO. Ten jest dostępnych w dwóch wersjach różnych prędkościach i poziomach mocy, ale obie są przemyślane przede wszystkim o jeździe miejskiej.

Czytaj też: Test BMW 2 Gran Coupe. Dynamiczna landrynka w niezłej cenie

Ich wygląd jest jednak identyczny i obejmuje prosty design, po którym od razu można rozpoznać charakter tych pojazdów i przeznaczenie. Dodatki w postaci oświetlenia LED, czy portu USB są skromnym przejawem burżuazji, jako że w grę wchodzi cena rozpoczynająca się od 7499 juanów, czyli 4500 złotych.

Tanie elektryczne skutery U-GO Hondy są tanie nie bez powodu. Łącząc prostotę i niską wydajność producentowi udało się utrzymać cenę 4500 zł

Honda U-GO może jednak pochwalić się pełną funkcjonalnością miejską razem z wyświetlaczem LCD, czy 26-litrowym schowkiem pod siedzeniem w przypadku wersji z podstawowym akumulatorem. Nie zabrakło też prostego systemu amortyzacji, składanych podnóżek dla pasażera.

Czytaj też: Oto Toyota Yaris Hybrid ECOVan, czyli Yaris przerobiony na dostawczaka

Prostota związana z niską ceną odbija się też na układzie napędowym. Wprawdzie oba modele oferują wymienny akumulator litowo-jonowy pracujący na napięciu 48V i zapewniający pojemność 1,44 kWh, ale można zapłacić więcej na zestaw o podwójnej pojemności. Niestety Honda nie ujawniła zasięgu na jednym ładowaniu.

Po stronie napędu standardowy model jest wyposażony w silnik piasty o mocy 1,2 kW o mocy ciągłej i szczytowej mocy 1,8 kW. Silnik ten pozwala U-GO osiągnąć prędkość maksymalną 53 km/h, podczas gdy ograniczony do 800 W nominalnej mocy (1200 W szczytowej) silnik w drugiej wersji rozpędza skuter do 43 km/h.

Czytaj też: Test Volvo XC90 Recharge. Luksusowy SUV częściowo na prąd

Oba modele są w stanie udźwignąć 83 kg obciążenia, co na chińskim rynku nie powinno być problemem, ale poza nim sprawa może mieć się inaczej. Jednak na ten moment nie wiadomo, czy Honda U-GO kiedykolwiek opuści granice Chin, aby podbić inne rynki. Są jednak szanse, że Honda pocznie podobnie, jak inni producenci elektrycznych skuterów, którzy po podbiciu rynku azjatyckiego skierowały się na ten europejski.