Odświeżenie Alpina XB7 na zdjęciach. Co pokazuje samochód na 2023 rok modelowy?

Niespełna kilka dni temu pisaliśmy dla Was o tym, że BMW testuje wielkiego SUVa przy Nurburgring, a dziś możemy poinformować o tym samym, ale w wykonaniu Alpina. Ta firma produkująca stosownie zmodyfikowane, ulepszone i podkręcone BMW nie pominie możliwości stworzenia nowszego odpowiednika X7, bo to właśnie odświeżenie Alpina XB7 uchwycono niedawno na zdjęciach.
Odświeżenie Alpina XB7
Odświeżenie Alpina XB7

Spójrzcie na odświeżenie Alpina XB7 2023 w testach

Nowa odsłona Alpina XB7 nie będzie wcale taka nowa, jak to ma miejsce z odświeżeniem BMW X7. Oba modele są obecnie rozwijane i testowane w formie prototypów na drogach publicznych, dzięki czemu wszyscy ci, którym nie odpowiada poziom oferowany przez oryginał, będą mogli sięgnąć po bardziej ekskluzywny i dopieszczony model od Alpina. Oba samochody, będące flagowymi SUVami BMW, doczekają się stosownej aktualizacji wyglądu i możliwości.

Czytaj też: Zdjęcia Alpina B4 Gran Coupe z testów. Co kryje ulepszone BMW Serii 4?

Jednak na ten moment mamy tylko zdjęcia i nasze domysły na temat tego, jakie zmiany wprowadzi Alpina w swoich XB7, jako że zastosowany kamuflaż utrudnia rozpoznanie wszystkich modyfikacji. Firma nie postawiła jednak na maskowanie całego nadwozia, sugerując jasno elementy, nad którymi pracuje. Zakamuflowała jedynie przednią i tylną sekcję, co obejmuje zderzaki, część nadkoli oraz maskę z przodu i klapę bagażnika z tyłu.

Czytaj też: Oto pierwsza elektryczna Toyota. Premiera elektrycznego SUVa bZ4X

Zmiany ewidentnie dotknęły świateł przednich i tylnych, z czego właśnie te na tyle wydają się ostateczną wersją, górując nad poczwórnym układem wydechowym w układzie 2×2. Między parami rur znalazł się dziwny mały otwór bez kamuflażu, sugerując, że Alpina spędzi jeszcze trochę czasu z elementami na tyle.

Czytaj też: Brembo Sensify, czyli elektronicznie sterowane hamulce Brake-by-Wire

Jeśli z kolei idzie o to, co kryje się pod maską, Alpina najpewniej pozostanie przy stosowanym obecnie w XB7 silniku V8 o pojemności 4,4 litra i z podwójnym turbodoładowaniem. Ten generuje całe 800 Nm momentu obrotowego i 456 kW mocy, czyli prawie 620 koni mechanicznych. To wystarcza, aby ważąca 2658 kg Alpina XB7 dobijała do setki w 4,2 sekundy.