Polacy używają smartfonów Samsunga, ale lubią Oppo i Apple. A na czym przeglądacie Chipa?

Arkadiusz Dziermański Z-ca Redaktora Naczelnego

Samsung, a szczególnie Galaxy S21 to najczęściej pojawiający się smartfon w dyskusjach polskich Internautów. Dużą sympatią cieszy się Oppo. A jak te dane przekładają się na czytelników Chipa?

Samsung na prowadzeniu i to nie powinno nikogo dziwić

Od lat Samsung jest najpopularniejszym producentem smartfonów na świecie. Koreańczycy od dłuższego czasu przodują w rankingach sprzedaży, które napędzają głównie modele ze średniej półki. Popularne szczególnie w azjatyckich krajach rozwijających się. Z polskich rankingów sprzedaży wynika, że i u nas Samsung sprzedaje najwięcej smartfonów. Co prawda Xiaomi depcze mu po piętach, według różnych danych nawet go przeganiając, ale to ostatecznie Koreańczycy i tak prezentowali dane, z których wynikało, że są liderem. Zarówno pod względem liczby sprzedanych smartfonów, jak i ich wartości.

Z danych SentiOne wynika, że również Samsung najczęściej przewija się w internetowych dyskusjach. W tym roku najwięcej mówi się o modelu Galaxy S21. Został on wspomniany w sieci ponad 55,5 tys. razy, generując 87 mln wyświetleń. Sporą popularnością cieszy się też Galaxy Z Flip3 z 8 tys. wzmianek i 19 mln wyświetleń. Co ciekawe, o składanym modelu w dużej części dyskutują kobiety, bo aż połowa wszystkich zaangażowanych w internetowe konwersacje o smartfonach. Z kolei o samym Samsungu pisano 71 tys. razy, co wygenerowało zasięg 116 mln wyświetleń.

Miejsce drugie przypadło firmie Apple z 34 tys. wzmianek i 26 mln wyświetleń. Przodował zdecydowanie iPhone 13, generując 21 tys. wzmianek i 16 mln wyświetleń.

Czytaj też: Pojedynek procesorów Intela i Apple. Jak wypada M1 Pro i M1 Max na tle Alder Lake-S?

Oppo wzbudza pozytywne odczucia

Trzecim pod względem popularności w sieci modelem był Oppo Reno 5 5G, który wygenerował 29 mln zasięgu przy skromnej liczbie 7,5 tys. wzmianek. Sama marka Oppo osiągnęła bardzo dobre wyniki wg wskaźniku Brand Health Index. Mówi o stosunku liczby komentarzy pozytywnych do negatywnych i marka zanotowała wynik na poziomie 0,9. Delikatnie poniżej tego poziomu, ale w wysokim przedziale 0,8 – 0,9 mieszczą się też Samsung, Xiaomi i Apple.

Co ma też przełożenia na wyniki sprzedaży. Te cztery marki są najpopularniejsze w Polsce i jak widać, Polacy są zwyczajnie zadowoleni z zakupu.

Czytaj też: Xiaomi Loop Liquidcool, to naprawdę chłodzenie nowej generacji? Firma nieco przesadziła

Na jakich smartfonach przeglądacie Chipa?

Po części odzwierciedleniem tych danych są nasze statystyki dotyczące producentów smartfonów, na których przeglądacie Chipa.

Najwięcej, bo prawie 28% z Was korzysta z Samsungów, a drugie miejsce przypadło Xiaomi z wyniki 21,34%. Trzeci jest Huawei – 14,12%, ale mam wrażenie, że może to być wynik niedoszacowany. Wynika to z tego, że jest tam bardzo mało nowych modeli z HMS. Może to wynikać z tego, że nasze statystyki pochodzą z narzędzi Google, które mogą nie do końca prawidłowo rozpoznawać nowe urządzenia Huawei.

Kolejne na liście są smartfony Apple – 9,34%, Motorola – 4,57%, Oppo – 2,30%, realme – 1,49% oraz Sony – 1,43%.