Tesla ma się czego bać? Aito M5 od Huaweia ponoć rozkłada Model Y na łopatki

Chociaż Tesla jest wręcz dzieckiem na rynku motoryzacji, to dzięki swojej innowacyjności i przepychaniu elektrycznego napędu, stała się dla wielu firm wzorem i wyznacznikiem pewnych standardów. Tak też Huawei, zamiast pozostać wyłącznie przy ujawnianiu szczegółów swojego SUVa Aito M5 i zachwalaniu jego możliwości, bezpośrednio wskazał, że ten BEV przewyższa Model Y Tesli. Przynajmniej wedle raportu CNBC.
Tesla ma się czego bać, Aito M5 od Huawei, Aito M5, Huawei Aito M5
Tesla ma się czego bać, Aito M5 od Huawei, Aito M5, Huawei Aito M5

Huawei pokazał Aito M5. To hybrydowy SUV przepełniony nowoczesną technologią w każdym calu

Słynąca przede wszystkim ze swoich smartfonów i afery z USA firma Huawei ujawniła nowe szczegóły na temat swojego nowego hybrydowego samochodu Aito M5. Według Yu Chengdong, zajmującego się w firmie Huawei klientami i rozwojem samochodowego biznesu, firma zaprojektowała Aito M5 zgodnie z wymaganiami jakości i wnętrza luksusowego samochodu za milion dolarów. Takie twierdzenia są zapewne spowodowane obecnością dwuwarstwowego i dźwiękoszczelnego szkła, co jednak również stosuje Tesla w ramach Tesla Glass.

Czytaj też: Nio ET5 to chiński rywal dla Modelu 3, który pojawi się wkrótce w Europie. Będzie można go kupić bez baterii

Przestrzeń wewnętrzna pod kątem projektu i wielkości jest ponoć porównywalna z dużym SUV-em. Deska rozdzielcza zdominowana przez 15,9-calowy ekran 2K z HDR stanowi centrum całej kabiny, która rozświetla się zresztą rozbudowanym systemem podświetlenia i zyskuje na wizualnej przestrzenności za sprawą szklanego dachu.

Wbrew temu, co Aito M5 ma oferować, jego cena jest niższa od wspomnianego miliona dolarów. Ba, nawet znacznie niższa, bo w przedsprzedaży będzie dostępny w trzech wersjach w cenie od 250 do 320 tysięcy juanów po stosownych dopłatach rządowych, czyli w przeliczeniu od 160 do 205 tysięcy złotych. W grę wejdzie kolejno wersja z napędem na tył, jak i cztery koła.

Czytaj też: 1000 kilometrów na jednym ładowaniu. Taki zasięg obiecują twórcy Lightyear Two

Cały układ napędowy w wersji flagowej (najdroższej) połączy czterocylindrowy silnik spalinowy 1.5T w formie generatora energii. Ten będzie ładował 40 kWh akumulator z opcją ładowania bezpośrednio z wykorzystaniem ładowarki o mocy 7 kW. T w połączeniu z 56-litrowym bakiem zapewni zasięg do 1102 km wedle testów WLTC. Za napęd będą odpowiadać silniki synchroniczne z magnesem trwałym o mocy 365 kW i momencie obrotowym rzędu 675 Nm. Osiągi? W 4,4 sekundy do setki i w 1,9 sekundy do 50 km/h.

Dodatki do zestawu z samochodem

Czytaj też: Elektryczny kamper Volkswagen ID.California potwierdzony oficjalnie. Jego zasięg raczej nie przekona klientów

Aito M5 chwali się dodatkowo zaawansowanym systemem precyzyjnego chłodzenia olejem i przede wszystkim rozbudowaną sferą technologiczną. Interfejs tego samochodu wedle zapowiedzi zapewnia zaawansowane rozwiązania i inteligentne funkcje, “przewyższające wszystkie modele i firmy samochodowe”. Mowa o wspomaganiu jazdy na poziomie L2+, systemie infotainment z HarmonyOS, modułem NFC, Bluetooth, rozpoznawaniem twarzy, automatycznym logowaniem do HUAWEI ID, przełączaniem informacji o prowadzeniu pojazdu, aktualizacji mapy nawigacji samochodowej w czasie rzeczywistym, czy asystencie głosowym w trybie offline.