apple

Apple chwali się rekordowym kwartałem, choć nie każdy sprzęt sprzedawał się idealnie

Apple przedstawiło właśnie raport za drugi kwartał fiskalny, który zakończył się 26 marca. Firma ma co świętować, bo znów skończyło się na świetnym wyniku finansowym, zwłaszcza jeśli chodzi o sprzedaż iPhone’ów.

Drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego (pokrywający się mniej więcej z pierwszym kwartałem roku kalendarzowego) przyniósł Apple kolejny powód do świętowania

Mimo wielu problemów, Apple ogłosiło właśnie najlepszy marcowy kwartał w swojej historii. Drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego przyniósł przychód w wysokości 97,3 miliarda dolarów, co daje wzrost aż o 9 procent w porównaniu z analogicznym okresem z ubiegłego roku. Jednocześnie odnotowano rekordowy przychód ze sprzedaży iPhone’ów, komputerów Mac, urządzeń do noszenia czy akcesoriów. Także zainteresowanie usługami firmy znacznie się zwiększyło osiągając rekordowe 825 mln subskrybentów.

Czytaj też: iPhone 13 Pro sprzedaje się tak dobrze, że Apple musi zwiększyć produkcję, by zaspokoić ogromny popyt

Widać to w dokładniejszych liczbach, bo przychód ze sprzedaży sprzętu wyniósł aż 77,457 mld USD, zaś ten pochodzący z usług – 19,821 mld USD. Zagłębiając się bardziej w szczegóły, same iPhone’y zarobiły dla Apple 50,570 mld dolarów. Na drugim miejscu znalazł się Mac generujący 10,435 mld dolarów przychodu.

Z tego pasma sukcesów sprzedażowych wyłamały się jedynie iPady, na które popyt nieznacznie zmalał w porównaniu z ubiegłym rokiem (2,1 proc.). Tim Cook, dyrektor generalny Apple, przypisuje to istotnym ograniczeniom podaży.

Rekordowe wyniki w tym kwartale są świadectwem nieustannej koncentracji Apple na innowacjach i naszej zdolności do tworzenia najlepszych produktów i usług na świecie. Nowe produkty, a także postęp, jaki robimy, aby do 2030 r. stać się neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla w całym naszym łańcuchu dostaw i naszych produktach, jak zawsze staramy się być siłą działająca na rzecz dobra na świecie

– komentuje wyniki Tim Cook.

Czytaj też: W ubiegłym roku Apple, przy produkcji swoich urządzeń, wykorzystało rekordowo dużo materiałów z recyklingu

Oczywiście jeśli chodzi o części świata generujące największy przychód, nikogo nie zdziwi fakt, że to właśnie rynek amerykański dostarcza Apple najwięcej pieniędzy – 40,882 mld dolarów (wzrost o 19,2 proc. rok do roku). Na drugim miejscu znalazła się Europa – 23,287 mld dolarów (+4,6%), a za nią trzy rynki azjatyckie:

  • Chiny, Hong Kong, Makao i Tajwan – 18,343 mld dolarów,
  • Japonia – 7,724 mld dolarów,
  • pozostałe kraje azjatyckie – 7,042 mld dolarów.