Elektryczne rowery drugiej generacji Serial 1 już dostępne

Serial 1, czyli firma należąca do producenta kultowych motocykli (Harleya-Davidsona), rozwija w najlepsze swoją ofertę elektrycznych rowerów po wielkim ujawnieniu swojego istnienia światu w październiku 2020 roku. Początkowo oferowała tylko ebike Serial Number One, ale z czasem rozszerzyła ofertę o trzy modele z wyższej półki, których nie ma zamiaru porzucać. Wskazuje na to fakt, że właśnie ogłoszono elektryczne rowery drugiej generacji Serial 1.
Elektryczne rowery drugiej generacji Serial 1,Serial 1, ebike Serial 1, Serial 1 2022
Elektryczne rowery drugiej generacji Serial 1,Serial 1, ebike Serial 1, Serial 1 2022

Firma Harleya-Davidsona przypomniała o sobie. Oto elektryczne rowery drugiej generacji Serial 1

Dla przypomnienia, cała oferta Serial 1 sprowadza się do elektrycznego roweru MOSH/CTY, RUSH/CTY i RUSH/CTY Speed. Każdy z nich jest przykładem ebike’a z wyższej półki i dwa pierwsze modele są dostępne do kupienia bezpośrednio w Europie. Mowa o MOSH/CTY wycenionym na 3799 dolarów, RUSH/CTY w wersji step-thru (4999$) oraz RUSH/CTY dostępnym tylko w Europie w nieznanej cenie. Cała trójka jest ograniczona do wspomagania do 25 km/h i co ciekawe, przy pracy nad nimi firmie pomagał Google Cloud.

Czytaj też: Ogłoszono pierwsze dofinansowanie na elektryczny rower w Polsce

Dzięki temu druga generacja elektrycznych rowerów Serial 1 oferuje bogaty zestaw funkcji łączności w chmurze, które umożliwiają zbieranie danych o jeździe w czasie rzeczywistym. Dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo i ochronę oraz pomagają w planowaniu trasy dzięki nawigacji turn-by-turn za pośrednictwem Map Google.

Te funkcje są dostępne z poziomu aplikacji na smartfony, łączącej się z rowerem nawet poprzez dane komórkowe, a nie tylko przez Bluetooth. To sprawia, że w razie kradzieży rower możemy łatwo zlokalizować i zablokować. Apka zapewnia też dostęp do podsumowania poszczególnych przejazdów i informacji na temat roweru (pobór mocy, prędkość, poziom akumulatorów) w czasie rzeczywistym.

Czytaj też: Nowy elektryczny rower Gemini X łączy rurową ramę z podwójnymi akumulatorami

Bez względu na model, Serial 1 w każdym ebike’u nowej generacji zamontowała silnik Brose S Mag lub TF Mag w formie napędu pośredniego. Ten zapewnia 90 Nm momentu obrotowego, cztery tryby wspomagania pedałowania, funkcje wspomagania chodzenia oraz współpracuje z czujnikiem momentu obrotowego, który ulepsza wrażenia ze wspomagania.

Ten silnik czerpie energię ze zintegrowanego z ramą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 529/706 Wh i zasięgu do 145/185 km. Z racji wyposażenia tych rowerów w bezobsługowe paski Gates Carbon Drive, kwestia przerzutek mogła zostać rozwiązana wyłącznie za sprawą tych wewnętrznych. W wariantach RUSH/CTY zapewniono je w formie automatycznej skrzyni biegów Enviolo AUTOMATiQ.

Czytaj też: Cztery nowe rowery elektryczne Mini Cooper. Producent określa je mianem „drugiej generacji”

Resztę elementów uzupełnia hydroformowana rama z aluminium, z prowadzonymi wewnętrzne przewodami, błotniki metalowe, zintegrowane oświetlenie LED, port USB-C, 27,5-calowe obręcze aluminiowe z oponami Schwalbe Super Moto-X oraz samoregulujące się hamulce hydrauliczne z 203-mm tarczami.