Studenci stworzyli słoneczną stację ładowania dla pojazdu Gemma ratującego żywność przed wyrzuceniem

Władze University of Illinois pochwaliły się w jednym z najnowszych ogłoszeń prasowych dziełem swoich studentów, którzy stworzyli słoneczną stację ładowania dla wyjątkowego pojazdu Gemma. Projekt różni się od innych nie tylko dlatego, że powstał w formie demonstratora technologii, ale też przez to, że rzeczywiście działa i zasila komercyjnie wykorzystywany pojazd.
słoneczną stację ładowania, Gemma
słoneczną stację ładowania, Gemma

Opracowując stacjonarną ładowarkę, studenci zadbali o czystą energię dla pojazdu Gemma, ratującego żywność

Jak wynika z ogłoszenia, ten pomysł i plan opracowała agencja zajmująca się prowadzeniem nietypowych projektów na wspomnianym uniwersytecie. Ta ogłosiła go i zaczęła szukać chętnych do jego realizacji. Podjęła się go trójka studentów, która miała dostęp do finansów uczelni i mogła zaprojektować oraz stworzyć pełnoprawną i działającą stację ładowania.

Czytaj też: Kryształy czasu połączone po raz pierwszy. Ale na praktyczne zastosowania jeszcze poczekamy

W domyśle miał z niej korzystać elektryczny samochód dostawczy, będący częścią uniwersyteckiej inicjatywy Food Recovery Network (FRN). W jej ramach zbiera się resztki jedzenia z jadalni na terenie kampusu uniwersytetu i następnie dostarcza do schronisk dla bezdomnych i kuchni w Chicago. Tylko w 2020 roku ta inicjatywa “uratowała” 3,4 tony żywności, a teraz część tej inicjatywy może realizować swoją misję w sposób całkowicie bezemisyjny.

słoneczną stację ładowania, Gemma

Czytaj też: Wydrukowali ucho a następnie je przeszczepili. To przełomowy moment dla medycyny

Wszystko dzięki wspomnianym studentom, którzy zdecydowanie nie odkryli Ameryki swoim projektem, ale pokazali, “że można” i że wcale nie jest to takie trudne. Jesienią 2020 roku rozpoczęli swoją pracę, którą spowolnił wybuch pandemii i na dodatek zmusił, przez brak części, do przerobienia projektu z wersji mobilnej (czytaj: stacja na przyczepce) na wersję stacjonarną.

Czytaj też: Światowy rekord prędkości internetu po kablu. Jeden petabit przekroczony

Ta również spełnia swoje zadanie, wykorzystując do ładowania swojego pokładowego akumulatora 300-watowy panel słoneczny, który zmienia nachylenie zależnie od miesiąca, aby jeszcze lepiej pochłaniać promienie słoneczne. Zgromadzoną energię przesyła bezpośrednio do pokładowych akumulatorów samej ciężarówki, kiedy ta trafia na miejsce parkingowe w nocy. Ciągle jednak studenci mają w planie realizację tego projektu z udziałem przyczepki, aby w ciągu dnia panele ładowały bezpośrednio magazyn energii samochodu.