Uwaga wielbiciele piłki nożnej! Mamy do Was jedno pytanie – czy to aby już nie przesada?

Klub piłkarki Manchester City ogłosił swoją intrygującą współpracę z firmą Cisco (gigantem na rynku łączności sieciowej), która od 2019 roku jest partnerem technologicznym drużyny. Nie wiemy, jak długo powstaje już wyjątkowy szalik, ale wiemy, że jest jednym z najdziwniejszych pomysłów w mariażu technologii z piłką nożną. Dlaczego? No cóż, przynajmniej nam ten pomysł wydaje się wręcz niepokojący, więc jeśli czytają to jacyś wielbiciele piłki nożnej, koniecznie dajcie znać, czy aby nie przesadzamy.
Uwaga wielbiciele piłki nożnej, piłka nożna, Manchester City, Szalik
Uwaga wielbiciele piłki nożnej, piłka nożna, Manchester City, Szalik

Manchester City zajrzy Wam w ciała. Chce wiedzieć, jak czujecie się podczas oglądania meczu i jest to… nieco dziwaczne

Wedle najnowszego ogłoszenia Manchester City, czyli klubu piłkarskiego Premier League, świat piłki nożnej doczeka się pierwszego takiego gadżetu w historii. Będzie przypominał smartwatcha pod kątem swojej funkcjonalności zbierania parametrów życiowych, ale wpisze się idealnie w wyposażenie każdego fana klubu, bo przyjmie postać… szalika. Właśnie tak – Manchester City pracuje nad szalikiem “Connected Scraf”, który ma na bieżąco sprawdzać stan ciała użytkownika.

Czytaj też: Niewiarygodne widoki na poligonie treningowym US Army. Tak Amerykanie ćwiczą przeciwko Rosji

W praktyce Connected Scarf wykorzystuje czujnik EmotiBit do śledzenia tętna, temperatury ciała i stanu emocjonalnego użytkownika podczas meczu. Jak twierdzi Manchester City oraz Cisco, które rozwija ten pomysł, to akcesorium sprawi, że wielbiciele piłki nożnej “będą bliżej gry niż kiedykolwiek wcześniej”. Jak tego dokona? Tego nie wiemy, ale najwyraźniej nie dostrzegamy potencjału w zbieraniu całej masy danych bezpośrednio z ciał oglądających.

Czytaj też: Nowy sojusznik w gaszeniu pożarów. W tym celu Airbus A400M nie był wcześniej testowany

Ponoć niedawno zakończył się program pilotażowy Connected Scarf, który miał na celu przetestować urządzenie w praktyce. W tym celu sześciu uczestników oglądało swój ulubiony klub z szalikami w dłoniach, a te rejestrowały dane ich ciał w “120 momentach zainteresowania”, dostarczając obu organizacjom “konkretnych informacji” do przeanalizowania tego, jak czuł się każdy fan w pomieszczeniu.

Czytaj też: Polują znienacka! W taki sposób Ukraińcy bezwzględnie niszczą rosyjskie czołgi

To zresztą jest powodem powstania tego szalika, bo jak stwierdził Chintan Patel z Cisco, “korzystając z tych danych, będziemy w stanie zrozumieć fanów bardziej niż kiedykolwiek wcześniej […] i dowiemy się więcej o roli, jaką sport odgrywa w całym naszym życiu”. Czy to jednak, aby nie o krok za daleko? Sam pomysł wydaje się nam dziwaczny, ale są szanse, że szybko świat o nim zapomni, bo Cisco planuje wprowadzić Connected Scarf dla fanów Manchesteru City w przyszłym sezonie, ale jako że nie znamy szczegółów, są szanse, że na planie się skończy.