Wyróżniający się aparat
Mate 50 Pro na opanowanym manią stosowania coraz gęstszych matryc rynku wyróżnia się rzeczywiście innowacyjnym podejściem do tematu. Dla przypomnienia, cały system składa się z trzech aparatów:
– 50 MPix, f/1,4-f/4, 24 mm, PDAF, Laser AF, OIS
– 64 MPix, f/3,5, 90 mm (peryskopowy), PDAF, OIS
– 13 MPix, f/2,2, 13 mm, 120˚ (ultrawide), PDAF
Huawei wprowadził do głównego aparatu nowoczesną dziewięciostopniową przysłonę pracującą w zakresie 3 EV, która pozwoliła na uzyskanie zmiennej głębi ostrości i zwiększyła elastyczność w doborze ekspozycji. Jest to rozwiązanie znacznie doskonalsze niż stosowana niegdyś przez Samsunga w modelach z górnej półki przysłona dwustanowa i w swojej istocie zbliża się do tego co oferują bezlusterkowce i lustrzanki.
Jak wyglądają zatem wyniki?
Jak widać, Mate 50 Pro uzyskał najwyższy wynik w kategorii foto i za odwzorowanie bokeh, wypadając przy tym najlepiej aż w czterech scenariuszach użycia.
Huawei Mate 50 Pro punktował między innymi za:
- doskonałą dynamikę zdjęć i filmów
- wysoką szczegółowość obrazu
- niski poziom szumów
- rozszerzoną głębię ostrości przy zdjęciach grupowych dzięki unikalnej w smartfonach przysłonie
- zachowanie detali obrazu przy różnych poziomach zbliżeń
- doskonały efekt bokeh (Mate 50 Pro osiągnął najwyższy wynik wśród smarfonów w tej kategorii)
- szybki i dokładny autofocus
- przyjemne odwzorowanie kolorów w warunkach dobrego oświetlenia
- niewielka ilość artefaktów – pozostałości ruchu w nagraniach video
W makrofotrografii Mate 50 Pro sprawdził się dobrze, aczkolwiek musiał uznać wyższość iPhone 14 Pro, jeśli chodzi o ogólne odwzorowanie kolorów uplasował się natomiast na trzeciej pozycji, za Pikselem 7 Pro i iPhone 14 Pro. Zdecydowanie natomiast wygrał doskonałą jakością zdjęć nocnych.
Jako słabe punkty eksperci DxOMark wskazali skłonność do niewielkich zafarbów w niektórych warunkach oświetleniowych, znaczne różnice między wynikowym zdjęciem a podglądem na ekranie, różnice w ostrości pomiędzy poszczególnymi klatkami nagrań video oraz niejaką ślamazarność przy wykonywaniu zdjęciach w trudnych warunkach oświetleniowych.
Źródło: DxOMark