PayPal przymierza się do uruchomienia własnego cyfrowego portfela z płatnościami zbliżeniowymi

PayPal ogłosił plany wprowadzenia płatności zbliżeniowych na iPhone’ach w Niemczech w najbliższych tygodniach. Ta nowa funkcja, dostępna dzięki unijnemu aktowi o rynkach cyfrowych (DMA), który wymusił na Apple otwarcie chipu NFC dla zewnętrznych aplikacji, umożliwi użytkownikom iPhone’ów dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych za pomocą aplikacji PayPal, bez konieczności używania Apple Pay lub aplikacji Wallet. Niemcy będą pierwszym rynkiem testowym w skali globalnej dla tej usługi i to jeszcze tego lata. Być może dlatego tam, że u naszych zachodnich sąsiadów PayPal cieszy się wyjątkowo mocną pozycją.
PayPal przymierza się do uruchomienia własnego cyfrowego portfela z płatnościami zbliżeniowymi

Płatności w cyfrowym portfelu PayPal mają być dostępne wszędzie tam, gdzie akceptowane są obecnie w Niemczech płatności zbliżeniowe Mastercard. Aby dodatkowo zachęcić użytkowników do korzystania z PayPal zamiast typowego Apple Pay, operator planuje wprowadzić dodatkowe korzyści. Oprócz płatności zbliżeniowych, w cyfrowym portfelu dostępne będą też docelowo płatności odroczone na 3-, 6-, 12- lub 24-miesięczne raty oraz program moneyback (zwrot części wydatków). Warto przypomnieć, że NFC jest dostępne dla aplikacji bankowych i portfeli w Europejskim Obszarze Gospodarczym (27 krajów UE plus Islandia, Liechtenstein i Norwegia). 

Tymczasem jak zaznacza serwis Cashless.pl, wdrożenie następuje w momencie, gdy europejskie banki i instytucje starają się uniezależnić swoje systemy płatnicze od organizacji z USA. Sieć akceptacji płatności bezgotówkowych i zbliżeniowych w Niemczech jest słabiej rozwinięta niż np. w Polsce, co skłoniło naszych zachodnich sąsiadów do podjęcia inicjatyw wzorowanych na polskim programie “Polska Bezgotówkowa”. Tak czy siak, wprowadzenie przez PayPal płatności zbliżeniowych na iPhone’ach w Europie stanowi znaczące wyzwanie dla dominacji Apple Pay w tym obszarze.

Czytaj też: Vipps kontra Apple Pay. Nowy rozdział w płatnościach zbliżeniowych

Unijne regulacje zawarte w ramach Digital Markets Act (DMA) skutecznie otwierają europejski rynek płatności mobilnych na większą konkurencję ze strony zewnętrznych dostawców. Niemcy będą interesującym studium przypadku, biorąc pod uwagę silną pozycję PayPal na tym rynku, a także specyfikę lokalnego rynku płatności bezgotówkowych. Dodatkowe funkcje oferowane przez PayPal, takie jak płatności odroczone i cashback, mogą być kluczowe w przyciąganiu użytkowników. Będziemy ten temat monitorować i