Seria Pixel 10 z kolejną poważną usterką. Tym razem problem mają posiadacze Galaxy Watch

Żeby jak najlepiej wykorzystać potencjał smartwatcha, powinien być on połączony ze smartfonem. Idealnie by było, gdyby był to telefon tego samego producenta, ale w przypadku Androida nie jest to wymagane. Jednak właściciele Galaxy Watch, którzy zainwestowali w najnowszy model z serii Pixel 10 mogą mieć na ten temat inne zdanie, bo jak się okazuje, nowe smartfony Google nie chcą współpracować z zegarkami Samsunga. Czyżby obie firmy się pokłóciły? A może znów mamy do czynienia z tradycyjną wpadką w nowej generacji Pixeli?
...

Pixel 10 nie chce współpracować z Galaxy Watch. Dlaczego?

Wielu użytkowników, którzy zainwestowali w najnowszego Pixela 10, przeżywa rozczarowanie. Okazuje się, że flagowe smartfony Google’a mają poważne problemy ze współpracą z zegarkami Samsunga, takimi jak Galaxy Watch 8, Watch 7 czy Galaxy Watch Ultra. Doniesienia o kłopotach z parowaniem zalały już internet, a my możemy potwierdzić, że problem jest bardzo realny.

Zgodnie z licznymi raportami na Reddicie i forach wsparcia Google, próby połączenia Pixela 10 z zegarkami Samsunga kończą się fiaskiem. Nasze testy z Galaxy Watch 8 Classic i Pixel 10 Pro XL pokazały, że proces zatrzymuje się na etapie kodu parowania i nie da się go kontynuować. Co ciekawe, te same zegarki doskonale radzą sobie z telefonami Samsung, takimi jak Galaxy Z Fold 7 czy Flip 7. To wyraźnie wskazuje, że źródło problemu leży po stronie Pixel 10, a nie urządzeń południowokoreańskiego giganta.

Czytaj też: Kolejna generacja, kolejne problemy. Pixel 10 ledwo trafił do klientów, a już coś się w nim zepsuło

Użytkownicy testowali już chyba wszystko: resetowanie zegarków do ustawień fabrycznych, ponowną instalację aplikacji Samsung Health i Galaxy Wearable, restartowanie urządzeń, a nawet najnowsze aktualizacje zabezpieczeń z września 2025 roku. Nic nie przynosi trwałego efektu. Jeden z poszkodowanych opisał szczególnie frustrujący przypadek: jego zegarek działał przez kilka godzin po przejściu na nowy telefon, po czym aplikacja przestała go widzieć. Po resecie fabrycznym urządzenie nie jest już w stanie ukończyć procesu konfiguracji.

Czytaj też: Galaxy S26 Ultra — jeszcze smartfon czy już tablet? Samsung szykuje kolejne zmiany

Kolejny z właścicieli Galaxy Watch Ultra poskarżył się, że proces parowania zatrzymywał się na 85%, a po resecie zegarka całkowicie przestał działać. Problem jest globalny i dotyczy wielu użytkowników. W niektórych przypadkach pomaga ponowna instalacja aplikacji Samsung Health pomogła, ale większość użytkowników, w tym my, nie potwierdza tej metody. Na szczęście, Google wie o problemie. Ekspert produktowy na oficjalnym forum wsparcia potwierdził, że zespół inżynierów już pracuje nad rozwiązaniem.

Czytaj też: Google Pixel 10 z przymusową funkcją Battery Health Assistance. Użytkownicy nie mają wyboru

Posiadacze Pixel 10 mogą zgłaszać problem na oficjalnym forum pomocy Google lub kontaktować się bezpośrednio z supportem. Firma zachęca do przekazywania szczegółowych informacji o błędzie, co może przyspieszyć identyfikację przyczyny. Dostępne jest również wsparcie społecznościowe, gdzie użytkownicy wymieniają się doświadczeniami i testują tymczasowe rozwiązania.

Czytaj też: Nowości w Androidzie. Google kładzie kres dzieleniu się słuchawkami

Biorąc pod uwagę bliską współpracę między Google a Samsungiem w zakresie Wear OS, można mieć nadzieję, że problem zostanie rozwiązany stosunkowo szybko. Na razie jednak, jeśli planujesz połączyć swojego Pixela 10 z zegarkiem Galaxy Watch, będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość. Niestety, w obecnej sytuacji nie ma niezawodnego sposobu na parowanie urządzeń, a jedynym wyjściem pozostaje oczekiwanie na łatkę od którejś z firm.

Jest to jednak kolejny problem z najnowszą serią Pixel 10, o której słyszymy, a trzeba brać pod uwagę, że smartfony trafiły do klientów zaledwie kilka dni temu. Od razu nasuwa się więc pytanie – co zepsuje się w dalszej kolejności?