Ronaldo stawia na technologię AI
Co ciekawe, nie ma tu mowy o kolejnym kontrakcie reklamowym – Ronaldo został bowiem nie tylko główną twarzą platformy Perplexity, ale także jej inwestorem. Dla Perplexity pozyskanie tak znanej postaci to oczywiście znakomity ruch marketingowy – sportowiec ma za sobą ponad pół miliarda obserwujących w mediach społecznościowych, co daje mu niespotykany zasięg. A firma, która wykorzystuje technologie od OpenAI oraz Google, rywalizuje na coraz bardziej zatłoczonym rynku i wsparcie Ronaldo może jej pomóc się wydatnie wyróżnić.

Christiano Ronaldo od lat inwestuje w hotele, kluby fitness oraz własną markę odzieżową. Wściekle rosnące wyceny firm AI mogą zaś wyglądać dla kogoś z dużą gotówką naprawdę obiecująco, mimo sporego ryzyka i obaw związanych z kreowaniem kolejnej bańki. Nie można też zapominać, że CR7 jest już raczej bliżej niż dalej końca swojej piłkarskiej kariery i z pewnością zadaje sobie pytanie „co dalej?”
Ciekawość jest niezbędna, aby osiągnąć wielkość. Wygrywasz, gdy codziennie zadajesz nowe pytania. Dlatego z dumą ogłaszam swoją inwestycję w Perplexity. Perplexity napędza ciekawość świata, a razem będziemy inspirować wszystkich do zadawania bardziej ambitnych pytań. – napisał na X CR7
Pytanie, na które trudno dziś znaleźć odpowiedź, brzmi: czy fanom futbolu rzeczywiście zależy na zaawansowanym narzędziu do wyszukiwania informacji? Historie współpracy celebrytów z firmami technologicznymi miewają różne zakończenia. Jest to jednak znacznie bardziej obiecująca sprawa, niż zostanie twarzą firmy motoryzacyjnej czy producenta telefonów. A na pewno ciekawsza.
Czytaj też: Netflix przejmuje Warner Bros. w historycznej transakcji wartej 82,7 mld dolarów
Specjalne funkcje Perplexity dla fanów CR7
Platforma przygotowała dla zwolenników portugalskiej gwiazdy kilka personalizowanych elementów. Fani mogą obejrzeć interaktywną prezentację podsumowującą karierę piłkarza, a przy wpisywaniu zapytań związanych z Ronaldem wyświetla się specjalna odznaka „CR7 x Perplexity”.