Sony ostro krytykuje politykę wydawniczą Microsoftu

Microsoft podchodzi w bardzo surowy sposób do gier publikowanych dla konsoli Xbox 360. W myśl regulaminu, Microsoft rezerwuje sobie prawo do nie wydania gry na Xbox Live Arcade, jeżeli tytuł najpierw pojawi się na konsoli PlayStation. Podobny zapis znajdziemy w umowie licencyjnej “dużych” gier: jeżeli dany multiplatformowy tytuł posiada treści przeznaczone wyłącznie dla konsoli PlayStation 3, Microsoft rezerwuje sobie prawo do niezatwierdzenia go dla Xboksa 360.
Królowie domowej rozrywki na razie nie zostaną zdetronizowani
Królowie domowej rozrywki na razie nie zostaną zdetronizowani
Odwieczni rywale

Odwieczni rywale

Zdaniem Roba Dyera z amerykańskiego działu PR firmy Sony, Microsoft w ten sposób chroni swoją “słabszą technicznie konsolę”. –

Wydaje mi się, że chcą zubażać gry przez to. Jeżeli chcesz zrobić coś dedykowanego napędowi Blu-ray, lub masz więcej, niż 9-gigabajtową grę, lub chcesz zrobić coś jeszcze innego, musisz zdać sobie sprawę, że Microsoft tego nie zniesie — komentuje Dyer.

Za każdym razem, jak próbowaliśmy negocjować treści na wyłączność, wydawcy dostawali w łeb od Microsoftu za to, że chcieli zrobić coś dla klientów, co jest lepsze na naszej platformie. — krytykuje Dyer, dodając, że żałuje, że wydawcy się nie buntują.

Jak dotąd jednak ciężko było nam potwierdzić słowa Dyera. Dla przykładu warto podać tu grę Mortal Kombat, która w wersji dla PlayStation 3 posiadała dodatkowego zawodnika, Kratosa (z gry God of War), który nie był obecny w wersji dla Xboksa 360. Gra została wydana bez przeszkód również na konsoli Microsoftu.