Sony ostro krytykuje politykę wydawniczą Microsoftu

Twarda i surowa polityka Microsoftu jeśli chodzi o zasady publikowania gier na Xboksa 360 i w usłudze Xbox Live Arcade spotkała się z ostrą krytyką dyrekcji Sony.
Odwieczni rywale

Odwieczni rywale

Microsoft podchodzi w bardzo surowy sposób do gier publikowanych dla konsoli Xbox 360. W myśl regulaminu, Microsoft rezerwuje sobie prawo do nie wydania gry na Xbox Live Arcade, jeżeli tytuł najpierw pojawi się na konsoli PlayStation. Podobny zapis znajdziemy w umowie licencyjnej „dużych” gier: jeżeli dany multiplatformowy tytuł posiada treści przeznaczone wyłącznie dla konsoli PlayStation 3, Microsoft rezerwuje sobie prawo do niezatwierdzenia go dla Xboksa 360.

Zdaniem Roba Dyera z amerykańskiego działu PR firmy Sony, Microsoft w ten sposób chroni swoją „słabszą technicznie konsolę”. –

Wydaje mi się, że chcą zubażać gry przez to. Jeżeli chcesz zrobić coś dedykowanego napędowi Blu-ray, lub masz więcej, niż 9-gigabajtową grę, lub chcesz zrobić coś jeszcze innego, musisz zdać sobie sprawę, że Microsoft tego nie zniesie — komentuje Dyer.

Za każdym razem, jak próbowaliśmy negocjować treści na wyłączność, wydawcy dostawali w łeb od Microsoftu za to, że chcieli zrobić coś dla klientów, co jest lepsze na naszej platformie. — krytykuje Dyer, dodając, że żałuje, że wydawcy się nie buntują.

Jak dotąd jednak ciężko było nam potwierdzić słowa Dyera. Dla przykładu warto podać tu grę Mortal Kombat, która w wersji dla PlayStation 3 posiadała dodatkowego zawodnika, Kratosa (z gry God of War), który nie był obecny w wersji dla Xboksa 360. Gra została wydana bez przeszkód również na konsoli Microsoftu.

0
Źródło: IndustryGamers
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.