Puszka Pandory, gra opracowana przez Marcina “Borka” Borkowskiego, którego wielbiciele elektronicznej rozrywki znają z komiksu (o Kopalnym) oraz z Top Secretu (tu w roli redaktora naczelnego pierwszego polskiego magazynu o grach komputerowych) ujrzała światło dzienne pod koniec 1986 roku, kiedy giełdy komputerowe zalewane były taśmami z tysiącami radośnie kopiowanych w domowych warunkach gier i programów, bez zwracania uwagi na prawa autorskie. Borek był odważny, opracował i sprzedał wydawcy grę, a ta natychmiast dostała nóżek i zaczęła powielać się sama.
Puszka Pandory odpowiada historię świata po nuklearnej zagładzie. Na jednej z wysp wciąż znajduje się system nazwany Puszka Pandory, którego celem istnienia jest zniszczenie szczątków cywilizacji, gnieżdżącej się w Mieście, w Ameryce Południowej.
Oczywiście, że odgrywamy rolę bohatera zbawiającego świat przed ponowną zagładą. Lecimy na wyspę i spektakularnie rozbijamy się helikopterem, dzięki pomocy pewnego działka. Lądujemy na łące i rozpoczynamy przygodę… niemal w całości opowiedzianą tekstem i sterowaną poprzez wpisywanie poleceń (kierunki: N, E, W, S, WZIĄĆ, ROZSTAWIĆ, ROZEJRZEĆ). Jedynie kolorowy pasek tworzy z wizerunkiem drzew, zarośli, łąk, gór i morza podpowiada w jakim miejscu jesteśmy.
Plansza tytułowa gry Puszka Pandory
Puszka Pandory zostanie wydana w limitowanej edycji, liczącej 100 egzemplarzy. Opakowanie zawiera kasetę magnetofonową z nagraną grą, która da się uruchomić na komputerach ZX Spectrum i kompatybilnych. Każdy z egzemplarzy został opatrzony autografem autora. Grę można będzie kupić na stoisku Retro Games podczas Poznań Game Arena 2012.
CHIP jest patronem medialnym reedycji Puszki Pandory.
Zagraj w Puszkę Pandory online!
Puszka Pandory do ściągnięcia: http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0006835 Krótka opowieść o tym, jak gracze nie radzą sobie z grami tekstowymi: