Branża gier komputerowych oczami Polaków

Rynek rośnie wbrew globalnym trendom kryzysowym – analitycy prognozują w 2012 roku wzrost wydatków Polaków na zabawki o ponad 6 proc. do ponad 2,3 mld złotych, z czego ponad połowę tej kwoty będą stanowić właśnie wydatki na gry. Polska branża gamingowa nie pozostaje w tyle za zachodnią konkurencją – rodzimi producenci wypuszczają na rynek kolejne hity, a media piszą o nich dużo i dobrze. W ślad za sukcesami rynkowymi polskich producentów nie idzie jednak pozytywny wizerunek rodzimych gier wśród polskich użytkowników. Jak wynika z raportu opublikowanego przez Monday PR i Agencję badań rynku i opinii SW Research, respondenci nie znają polskich przedstawicieli branży gamingowej, a ich produkcje uważają za gorsze od produkcji zagranicznych . Na rynek wchodzi ogromna grupa ludzi, dla których cyfrowa rozrywka jest tak naturalna, jak dla dzisiejszych 40-50-latków kino czy teatr. Rynek gier komputerowych w Polsce i na świecie już ma się nieźle, a będzie miał się jeszcze lepiej. Polacy kupują gry i chcą grać. A to oznacza dla polskich producentów ogromną szansę na rozwój biznesu.
Branża gier komputerowych oczami Polaków
Polacy grają w gry, ale niewiele o nich wiedzą (źródło: IGN.com)

Polacy grają w gry, ale niewiele o nich wiedzą (źródło: IGN.com)

Kilka wniosków z przeprowadzonego badania:

  • 85 proc. badanych gra w gry wideo.
  • Przeciętny Polak spędza na elektronicznej rozrywce aż 13 godzin tygodniowo.
  • Wśród najlepiej rozpoznawalnych marek gamingowych dominują brandy zagraniczne – Electronic Arts (31,3 proc.), Blizzard Entertainment (10,8 proc.) oraz Ubisoft (10,7 proc.).
  • CD Projekt zna 12,3 proc. ankietowanych, firmy Cenega Poland i Techland odpowiednio 5,9 proc. i 3,9 proc.