Blizzard eksperymentuje z modelem free to play

Blizzard eksperymentuje z modelem free to play

Kojarzycie League of Legends? To ten darmowy tytuł, w który gra ponad 40 milionów ludzi na całym świecie. Wiecie co było pierwowzorem “LoL’a”? Dota – jeden z tysięcy modów do Warcrafta 3, tworzony przez społeczność moderów. Pierwsza część Doty jest nadal bardzo popularna, szczególnie w krajach azjatyckich. Drugą część zajęło się już Valve, które skontaktowało się z twórcami jedynki i zaproponowało im całkiem niezłe przeniesienie swojego moda na silnik Valve. W betę Doty 2 gra już ponad 4 miliony ludzi. Obie darmowe gry z gatunku MOBA wywodzą się, w dużym uproszczeniu, z gry Blizzarda. Dlatego studio robi wszystko, żeby odzyskać choć część gatunku, który powstał w jednej z ich gier…

Ta próba to właśnie Blizzard All-Stars. Pierwotnie, gra miała nazywać się po prostu Blizzard Dota, ale… Studio przegrało sprawę sądową z Valve (o ironio). Pierwsze wzmianki o All-Stars zaczęły pojawiać się w 2010 roku. Niektóre z plotek wskazywały, że będzie to jeden z modów, dołączonych do Heart of The Swarm – dodatku do Starcrafta 2, który ukaże się niebawem. Wszystko wskazuje jednak na to, że będzie to oddzielny tytuł Blizzarda, udostępniony graczom za darmo, który zarabiał będzie wykorzystując system mikro-płatności. Jakby nie było – system mikro płatności w Diablo 3 spotęgował zyski wydawcy, płynące z najlepszych wyników sprzedaży, jeśli chodzi o gry PC w 2012 roku.

Jednak system mikro-płatności w gatunku MOBA wygląda zupełnie inaczej. I właśnie z tym boryka sie obecnie studio. Blizzard od zawsze funkcjonował w sposób następujący: “robimy grę, bardzo długo, w końcu jesteśmy z tego znani, sprzedajemy ją w pudełkach, zarabiamy fortunę, mamy czas żeby zrobić drugą grę albo dodatek do pierwszej, i tak dalej…”. Przejście na świeży model free to play, który najlepiej sprawdza się w grach rozwijanych dynamicznie, okazuje się nie lada wyzwaniem dla Blizzarda. Dlatego prawdopodobnie do zespołu pracującego nad Blizzard All-Stars dołączył Jay Wilson, który przyczynił się do sukcesu Diablo 3 – gry Blizzarda z najbliższym do gatunku MOBA, zaimplementowanym systemem mikro-transakcji.