Aplikacja mobilna dźwignią handlu

Aplikacja mobilna dźwignią handlu

Oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych pisane jest z wykorzystaniem różnorodnych platform i języków, ale cel korzystania z aplikacji mobilnych w każdym przypadku jest jeden: usprawnić dostęp do pożądanych przez użytkownika treści, gdziekolwiek się on znajduje. Potencjał biznesowy, reklamowy i rozrywkowy tej formy komunikacji z potencjalnymi klientami jest obecnie tak duży, że posiadanie dedykowanej aplikacji mobilnej dla swojej firmy jest wręcz obowiązkowe. Świetnym przykładem jest rozszerzenie działalności internetowej platformy sprzedaży maszyn używanych Surplex o możliwości płynące z uruchomienia aplikacji mobilnej.

Rozmiary popularności aplikacji mobilnych najlepiej uświadamiają bezwzględne liczby. Do najpopularniejszych systemów mobilnych należy obecnie pięć platform: iOS, Android, Windows Phone, BlackBerry i Firefox OS. Dwóm pierwszym systemom udało się już zgromadzić ponad miliard użytkowników z całego świata, a na każdą nich funkcjonuje kilkaset tysięcy aplikacji służących rozrywce, umożliwiających dostęp do interesujących treści i przydatnych usług. Korzystają z nich właściciele telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów. Co to oznacza dla właścicieli firm, prowadzących nowoczesny biznes? Mnóstwo nowych możliwości.

Widać to na konkretnych przykładach zastosowań aplikacji mobilnych w rozwoju działalności biznesowych. Specyfiką dedykowanego oprogramowania na urządzenia przenośne jest fakt, że korzyści są obopólne: zyskuje zarówno użytkownik aplikacji, czyli potencjalny klient, jak i firma. Jako innowacyjny sposób komunikacji z klientami, aplikacja mobilna daje po pierwsze możliwość atrakcyjnego, interaktywnego sposobu prezentacji oferowanych produktów, a po drugie jest dostępna zawsze i wszędzie. O dowolnej porze dnia i nocy odbiorcy mogą dotrzeć do oferty i z niej skorzystać. A możliwość błyskawicznej reakcji na pojawiające się w internecie treści i usługi to w dzisiejszych czasach wartość niezwykle pożądana.

Jak bardzo pożądana, pokazuje przykład serwisu Surplex. To firma, która rozpoczynała działalność w 1999 roku jako klasyczny start-up z pomysłem na nowy sposób handlu używanymi maszynami przemysłowymi. Firma sprzedaje maszyny i sprzęt do obróbki drewna, metali i tworzyw sztucznych, całe linie produkcyjne i elementy zakładów przemysłowych, organizuje aukcje internetowe i oferuje kompletny serwis. Jej stronę internetową odwiedza każdego miesiąca około 80 000 użytkowników z ponad 150 krajów z całego świata. Czy w takiej sytuacji tworzenie aplikacji mobilnej ma sens? Okazuje się, że jak najbardziej, bo bieżący dostęp do oferowanych w serwisie Surplex maszyn okazał się dla użytkowników dużym magnesem.

Od chwili udostępnienia w Google Play i App Store wzbudziła zainteresowanie u ponad 3,5 tysiąca użytkowników, każdego miesiąca odnotowując około 700 pobrań. Po zaledwie 5 tygodniach, jakie upłynęły od momentu uruchomienia aplikacji wykorzystano ją do wygrania aukcji o łącznej wartości około 500 tysięcy euro! Okazała się być strzałem w dziesiątkę, a jej przydatność i funkcjonalność potwierdza 89 procent użytkowników, którzy korzystają z niej więcej niż jeden raz. Za jej pomocą można sprzedać i kupić potrzebny sprzęt, zyskać dostęp do aktualnych i zakończonych aukcji, dotrzeć do szczegółowych opisów maszyn wraz z dokumentacją techniczną, cenami i zdjęciami. W chwili obecnej aplikacja Surplex dostępna jest na iOS i Androida, a więc dwie najpopularniejsze platformy mobilne i stanowi doskonały przykład wykorzystania nowoczesnych technologii dla rozwoju własnego biznesu. Biorąc pod uwagę coraz większą popularność urządzeń przenośnych, jest to godne rozważenia rozwiązanie dla wszystkich firm, które marzą o zaistnieniu w środowisku mobilnym i lepszej komunikacji z klientami.