Mozilli udało się przenieść Unreal Engine 4 do swojej przeglądarki

Oczywiście przeniesienie zaawansowanego silnika graficznego do przeglądarki niesie za sobą pewne ograniczenia. Mozilla i Epic korzystają z kompilatora Emscripten aby skonwertować kod napisany w C i C++ do asm.js.
Mozilli udało się przenieść Unreal Engine 4 do swojej przeglądarki

Asm.js, jak zapewne wiecie to “szybsza wersja” JavaScript.

W ciągu ostatniego roku, Mozilla pracowała nad zwiększeniem wydajności asm.js. Na początku pracy, aplikacje konwertowane do asm.js działały z ok. 40% wydajnością (w porównaniu do natywnego kodu, przed konwersją). Aktualnie Mozilla twierdzi, że jest to ok. 67%. Ta metoda ma jednak swoje poważne ograniczenia – asm.js nie obsługuje na przykład wielowątkowości.

Czy to oznacza, że już wkrótce z grami przeniesiemy się do naszej przeglądarki? Niewykluczone. Pierwszą grą korzystającą z rozwiązań Mozilli jest Monster Madness (gra wykorzystuje Unreal 3/asm.js) produkcji NomNom Games. Prezez NomNom Games – Jeremy Stieglitz twierdzi, że przeniesienie kodu gry do przeglądarki zajęło zaledwie jeden dzień, a sama gra cieszy się ogromną popularnością wśród swoich użytkowników. To, że nie słyszeliśmy o niej do tej pory to na pewno zupełny przypadek….