Szokująca kampania UNICEF-u z wykorzystaniem gry wideo

Szokująca kampania UNICEF-u z wykorzystaniem gry wideo

Podczas imprezy Video Game Unlimited w jednej z sal konferencyjnych na scenę wychodzi prezenter, który rozpoczyna opowieść o koncepcji swojej najnowszej gry – Elika’s Escape:

Pierwszoosobowe strzelanki, survival horrory, opowieści wojenne, postapokalipsa – to bardzo popularne motywy dzisiejszych gier. Nasza gra posiada jednak unikalne cechy, które odróżnią ją od pozostałych. W Elika’s Escape gracz wcieli się w rolę 7-letniej dziewczynki…” – te słowa wywołały lekkie zmieszanie dziennikarzy.

Gdy mężczyzna opowiedział dalszy koncept gry, w którym rodzina bohaterki ginie, a ona sama musi uciekać z małym braciszkiem na rękach, by w finale drogą prostytucji zarobić na jedzenie niektórzy widzowie zaczęli zniesmaczeni opuszczać salę.

Wtedy właśnie na scenę wkroczyła Mali Malek, rzeczniczka UNICEF-u z Południowego Sudanu, która dała do zrozumienia, że takie historie, jak ta opisana w powyższej, fikcyjnej grze, przytrafiają się codziennie wielu dzieciom. Od 15 grudnia 2013 roku 750 tys. dzieci z Południowego Sudanu zostało przesiedlonych, a około 320 tys. znajduje się na uchodźstwie. Około 12 tys. z nich zostało wykorzystanych przez siły zbrojne.

UNICEF zazwyczaj nie tworzy podobnych kampanii, ale w tym przypadku chciano zwrócić uwagę szerszej publiczności na problem położony z dala od większości kamer. Organizacja zachęca ludzi do angażowania się w dyskusje na temat Południowego Sudanu wykorzystując w serwisach społecznościowych tag #southsudannow.