Opera: natywne blokowanie reklam już dostępne!

Stabilna wersja Opery na komputery i Opera Mini na Androida mają od dziś wbudowaną, natywną funkcję blokowania reklam.

Funkcja natywnego blokowania reklam dotrze do 60 milionów użytkowników korzystających z Opery na komputery i prawie 120 milionów – Opery Mini na Androida. Użytkownicy ci nie muszą już pobierać dodatkowego rozszerzenia albo aplikacji, by przeglądać sieć szybciej. Po wbudowaniu ad blockera w kod przeglądarki nowa Opera na komputery przyspiesza aż o 89% w porównaniu z przeglądaniem z wyłączonym ad blockerem i i 45% w porównaniu z Google Chrome z zainstalowanym rozszerzeniem blokującym reklamy.

Blokowanie reklam jest także bardzo pomocne na urządzeniach mobilnych, gdzie reklamy zajmują cenną powierzchnię ekranu, spowalniają przeglądanie i podwyższają rachunki za przesył danych. Po usunięciu reklam nowa wersja Opery Min przyspiesza o 40% w porównaniu z przeglądaniem z wyłączonym ad blockerem. Nie bez znaczenia są także oszczędności, jakie daje blokowanie reklam. Opera Mini jest znana z technologii kompresji, która znacząco obniża koszty przesyłu danych. Dzięki blokowaniu reklam przeglądarka pozwala zaoszczędzić dodatkowe 14% danych.

Kolejną ważną nowością w tej wersji jest opcja przeciągania filmów. Funkcja ta pozwala na wyodrębnienie okna z filmem i przeniesienie go w dowolne miejsce ekranu, aby móc robić wiele rzeczy naraz: przeglądać komentarze do filmu, robić zakupy online, albo szukać hotelu na wakacje, nie odrywając się od okienka filmu. Ramkę można z powrotem podpiąć do okna macierzystego lub natychmiast je usunąć, używając przycisku szybkiego zamykania.

0
Źródło: Opera
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.