Prawie 116 mln zł na rozwój polskiej branży gier

Prawie 116 mln zł na rozwój polskiej branży gier

Budżet konkursu, jeszcze w listopadzie wynosił 80 mln złotych, ale ostatecznie zwiększono go do 115,8 mln złotych. W pierwszej edycji wydarzenia wybrano aż 38 innowacyjnych projektów, w których dostrzeżono największy potencjał.

Wspierając rozwój branży gier video przyczyniamy się nie tylko do zwiększenia konkurencyjności polskich firm na globalnym rynku, ale także do powstawania technologii i narzędzi, które będą służyć szerokiemu gronu odbiorców. Tworzone przez nie rozwiązania mogą bowiem znaleźć zastosowanie w różnych dziedzinach życia, np. edukacji czy medycynie – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Wśród wybranych projektów znalazły się m.in.:

City Creation

[CD Projekt RED] – kompleksowa technologia służąca do kreacji “żywego”, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem (9,9 mln zł)

– [The Farm51] – Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51 (3,7 mln zł)

Cinematic Feel

[CD Projekt RED] – kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi (4,8 mln zł)

CherryStream

[Cherry Pick Games Sp. z o.o.] – inteligentny system wspierający powstawanie gier umożliwiających interakcję pomiędzy streamerem, publicznością a środowiskiem gry (2,7 mln zł)

– [Bloober Team] – Opracowanie samouczącego się się systemu

automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki

w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza (10,2 mln zł)

– [PlayWay S.A] – Dostosowanie sposobu użytkowania i funkcjonowania gry “Car Mechanic Simulator” do możliwości rzeczywistości wirtualnej (0,65 mln zł)

– [Transition Technologies S.A ] – Rozwój zdolności echolokacji osób z dysfunkcją wzroku poprzez grę wykorzystującą

dźwięki binauralne

(0,91 mln)

Opis wszystkich projektów znajduje się pod TYM linkiem. W ramach programu sektorowego GameINN planowane jest ogłoszenie jeszcze trzech konkursów. Kolejny konkurs, którego planowany budżet to 55 mln zł, zostanie ogłoszony 3 kwietnia 2017 r. Nabór wniosków będzie prowadzony od 5 maja do 6 lipca 2017 r.