Netflix, Kickstarter i inni – protest

Portale są zaniepokojone legislacyjnymi planami, które, ich zdaniem, mogą ograniczyć sprawiedliwy dostęp do sieci. Dlatego dziś postanowiły zorganizować na swoich stronach wirtualną manifestację.

Amerykańska Federalna Komisja Łączności chce złagodzić rozwiązania wprowadzone przez administrację Baracka Obamy w 2015 roku. Obowiązujące prawo zabrania dostawcom internetu sztucznie ograniczać przepustowość łącz dla konkretnych stron. Według protestujących firm i organizacji, nowe przepisy mogą doprowadzić do stosowania nieuczciwej konkurencji i preferowania niektórych witryn kosztem konkurencyjnych.

Neutralność internetu, jak tłumaczą zaniepokojeni planowanymi zmianami, oznacza, że każdy ma równy dostęp do sieci. Brak właściwych regulacji w tym zakresie może doprowadzić do sytuacji, kiedy część portali będzie płaciła za szybsze wyświetlanie ich treści. Może to stanowić problem zwłaszcza teraz, kiedy na stronach jest coraz więcej multimediów. Utrudnienie w postaci zbyt długiego wczytywania np. wideo może prowadzić do częściowej cenzury sieci i nierówności w prezentowaniu wypowiedzi – przekonują zaangażowani w akcję.

Na stronach wspierających protest pojawiają się komunikaty o tym, czym mogą skutkować nowe przepisy (fot. Fight for the Future )

Giganci internetowi oraz organizacje pozarządowe domagają się równego traktowania w sieci właśnie dziś, bo 12 lipca to Dzień Neutralności Internetu. W przedsięwzięciu uczestniczą m.in. Fight for the Future, Free Press, Progress Demand, Mozilla, Amazon, Twitch i Netflix. W ostatniej chwili akcję poparły Google i Facebook. W sumie w kampanii bierze udział około 180 organizacji i firm.

Na stronach uczestników manifestacji internauci mogą zobaczyć komunikaty, informujące o proteście. Część witryn wyświetla animacje ładowania zawartości, zamiast niektórych grafik i przycisków.

Reddit
Reddit zmienił swoje logo (fot. Reddit)

Ku zaskoczeniu wielu aktywistów do protestu przyłączyła się firma telekomunikacyjna AT&T, która teoretycznie byłaby jednym z beneficjentów rozwiązań, proponowanych przez Federalną Komisję Łączności. Firma zapowiedziała kampanię reklamową na rzecz neutralności sieci. Działacze z organizacji Fight for the Future decyzję AT&T nazywają …kuriozalną. | CHIP

0
Źródło: Entrepreneur
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.