kfc

KFC będzie szkoliło pracowników w VR

10-minutowa gra ma nauczyć jak przyrządzić idealne kurczaki.

Scenariusz jest prosty. Nowy pracownik KFC zakłada na głowę gogle Oculus Rift, by natychmiast przenieść się do wnętrza rustykalnej kuchni. Tu, pod okiem samego Pułkownika Sandersa, będzie przechodził kolejne etapy przyrządzania kurczaka jakim zajadają się miliony osób na świecie. Całość utrzymana jest w dowcipnym klimacie, choć skrzekliwy głos nauczyciela może nie wszystkim przypaść do gustu.

Przyrządzenie kurczaka według receptury KFC zajmuje około 25 minut. W trakcie gry da się „opanować” je w niecałe 10 minut. Trudno powiedzieć, czy tego typu szkolenie będzie w stanie zastąpić tradycyjne. Wydaje się, że to bardziej aplikacja rozrywkowa, która ma oswoić nowych pracowników z procesem i pokazać, że praca w kuchni nie jest taka straszna, jak się wydaje.

Szkolenia będą odbywać się tylko na terenie USA i nie wiadomo czy firma zamierza wdrożyć je globalnie. Warto nadmienić, że po Walmarcie jest to kolejne duże, amerykańskie przedsiębiorstwo, które dostrzega potencjał wirtualnej rzeczywistości. O ile jednak w przypadku Walmartu wydaje się ono rzeczywiście uzasadnione, to propozycja KFC sprawia wrażenie bycia jedynym z elementów kampanii marketingowej, która ma pokazać restauracje jako markę podążającą za współczesnymi trendami. | CHIP