Sieci społecznościowe: korzysta z nich już ponad 3 mld ludzi

Według danych opublikowanych przez organizację We Are Social oraz firmę HootSuite, oferującą jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingowych do zarządzania mediami społecznościowymi (również o nazwie HootSuite) sieci społecznościowe w sierpniu 2017 roku mają już ponad 3 miliardy użytkowników. Najpopularniejszą siecią społecznościową świata jest naturalnie Facebook, korzysta z niego 2,047 miliarda ludzi.
facebook
facebook

statystyki dotyczące sieci społecznościowych wg We Are Social i HootSuite, za sierpień 2017.
Facebook to najpopularniejsza sieć społecznościowa świata (fot. We Are Social & HootSuite)

Imponujących liczb jest więcej w 22 slajdowej prezentacji podsumowującej internetowe statystyki zebrane w trwającym właśnie, trzecim kwartale 2017 roku. Na przykład z urządzeń mobilnych korzysta ponad 2/3 populacji naszego globu populacji, z czego ponad połowa (2,78 miliarda) ma dostęp do sieci społecznościowych właśnie za pośrednictwem urządzenia mobilnego.

W stosunku do poprzedniego raportu, czyli od kwietnia br. liczba internautów wzrosła nieznacznie, bo “tylko” o 8 milionów (0,2 proc.). Największy przyrost odnotowały sieci społecznościowe. Tutaj liczba aktywnych użytkowników wzrosła o 4 proc., czyli o 121 milionów ludzi. Ciekawą informacją jest również to, że aż 92 proc. wszystkich internautów świata (czyli 3,819 miliarda ludzi) uzyskuje dostęp do Sieci również za pomocą swoich urządzeń mobilnych. I choć rynek tego typu sprzętu wydaje się być nasycony, to wciąż intensywnie rośnie. Dla porównania od kwietnia 2017 roku do sierpnia br. liczba internautów wzrosła o 8 milionów, ale liczba posiadaczy sprzętu mobilnego – aż o 82 miliony.

statystyki z sierpnia Global Digital Snapshot
Porcja aktualnych statystyk, czyli sierpniowy Global Statshot Digital in Q3 2017 przygotowany przez We Are Social oraz HootSuite. (fot. We Are Social & HootSuite)

Ruch w Sieci generowany jest dziś w większości przez smartfony, to one odpowiadają za 54 proc. całego ruchu w internecie i jest to 21-procentowy wzrost rok do roku. Dla porównania komputery i laptopy to dziś 41 proc. całego ruchu w internecie i jest to – w stosunku do ubiegłego roku – spadek o 18 proc. Pozostałe kilka procent to tablety (również spadek rok do roku o 7 procent) oraz inne urządzenia (telewizory, konsole itp.). Zwracamy uwagę, że termin “cały ruch” należy rozumieć jako ruch generowany przez urządzenia wyświetlające użytkownikowi strony WWW, zatem do tej puli absolutnie nie należy wliczać olbrzymiej rzeszy sprzętu IoT, który również przesyła pakiety danych przez Sieć, ale nie jest ujęty w opisywanym raporcie. | CHIP