Konsole sprzedają się coraz lepiej

Sprzedaż gier w Stanach Zjednoczonych w styczniu wyniosła miliard 96 milionów dolarów. To najlepszy wynik od 2011 roku. Ponad połowa sprzedanych gier to tytuły przeznaczone na PC, ale konsole notują bardzo duże wzrosty sprzedaży.

Najlepiej sprzedającą się grą według raportu firmy badawczej NPD Group jest „Monster Hunter: World”. Na podium znalazły się jeszcze gry „Dragon Ball FighterZ”, a także „Call of Duty: WWII”. Z kolei najpopularniejszą konsolą jest obecnie Nintendo Switch. Producenci sprzętu dla graczy zarobili ponad dwa razy więcej niż rok temu. W styczniu łącznie zanotowali zyski rzędu 278 milionów dolarów. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich 7 lat. Poniżej publikujemy najpopularniejsze tytuły w USA według raportu NPD Group:

  1. „Monster Hunter World”
  2. „Dragon Ball: Fighter Z”
  3. „Call of Duty: WWII”
  4. „PUBG”
  5. „GTA V”
  6. „NBA 2K18”
  7. „Super Mario Odyssey”
  8. „Legend of Zelda: Breath of the Wild”
  9. „Mario Kart 8”
  10. „Madden NFL 18”
  11. „Star Wars: Battlefront II”
  12. „Assassin’s Creed: Origins”
  13. „EA Sports UFC 3”
  14. „Rainbow Six Siege”
  15. „FIFA 18”
  16. „Dragon Ball: Xenoverse”
  17. „The Sims 4”
  18. „Splatoon 2”
  19. „Dissidia: Final Fantasy NT”
  20. „Need for Speed: Payback”

Różnice w wynikach finansowych Switcha, PlayStation 4 i Xboxa One są niewielkie. Konsola Nintendo wygrywa pod względem sprzedanych egzemplarzy, natomiast najwięcej zarobiło PlayStation 4. Wszystko wskazuje na to, że gracze powoli przesiadają się sprzed monitorów na kanapy i telewizory 4K. Duże znaczenie ma również mobilność, co jest główną zaletą konsoli Nintendo. Miesiąc temu pisaliśmy w CHIP-ie, że producenci gier najchętniej wybierają platformy PC, PS4 i Nintendo Switch.

W zeszłym roku wydaliśmy na gry 116 miliardów dolarów (graf. Newzoo)

Rynek gier rośnie z roku na rok. Według raportu firmy Newzoo, w 2017 roku rynek gier zanotował ponad 10 procentowy wzrost sprzedaży. W ubiegłym roku gracze na całym świecie wydali łącznie 116 miliardów na same gry. Największym rynkiem jest Azja, ze szczególnym uwzględnieniem Chin i Stany Zjednoczone. Polacy też chętnie korzystają z cyfrowej rozrywki. W 2017 roku kupiliśmy gry o łącznej wartości 504 milionów dolarów. | CHIP

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.