PlayerUnknown’s Battlegrounds za darmo na smartfonach

Fot. Bluehole
W przeciwieństwie do "Fortnite", mobilny "PUBG" pominie fazę zamkniętych beta testów i będzie od razu dostępny do pobrania. "PlayerUnknown's" obroni w ten sposób swoją pozycję na rynku gier?

„PlayerUnknown’s Battlegrounds” zyskał dużą popularność w zeszłym roku. Gra już w fazie wczesnego dostępu sprzedała się w 33 milionach egzemplarzy, a w ciągu 8 miesięcy zarobiła na samym Steamie ponad 712 milionów dolarów (2,5 miliarda złotych). W wersji na PC i Xbox One kosztuje 80 złotych. Teraz wyszła darmowa edycja na smartfony z Androidem i iOS-em (do pobrania w AppStoreGoogle Play).

Mobilna wersja „PUBG” (graf. Tencent Games)

Ostatnio produkcja Epic Games pt. „Fortnite: Battle Royale” zagroziła dominacji gry koreańskiego studia BlueHole. Wszystko przez to, że „Fortnite” jest darmowy także na PC. Odpływ graczy do drugiej z gier widać w statystykach. W serwisie Twitch to „Fortnite” jest najczęściej oglądanym, a także streamowanym tytułem. Wejście na rynek mobilny z jednoczesnym przejściem do modelu free to play było zatem dla „PUBG” koniecznością.

„PUBG” w ostatnim czasie traci graczy na rzecz „Fortnite” (graf. Steam)

Rynek mobilny staje się coraz bardziej istotny dla producentów. Kultura grania na komórkach jest najbardziej rozwinięta w Chinach, jednak i na Zachodzie widać ten trend. Dobry przykład to sukces konsoli Nintendo Switch. Japoński producent zrezygnował z walki o jak najlepszą grafikę i podzespoły, a skupił się na mobilności, jednocześnie zapewnił użytkownikom dostęp do swoich największych hitów. | CHIP