NEWS: Nazwa.pl rezygnuje z oferowania sklepów internetowych

Serwis hostingowy postanowił wycofać z zakresu swoich usług prowadzenie e-sklepów. Firma uzasadnia decyzję m.in. zmianą europejskiego prawa. RODO wejdzie w życie za trzy dni. Co ciekawe, kwestia dostosowania do Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych miesiąc temu stała się głośnym tematem po naszych dwóch publikacjach. Napisaliśmy wtedy o liście, jaki Nazwa.pl wysłała do swoich klientów prowadzących sklepy internetowe, później przedstawiliśmy wyjaśnienia firmy. Przedsiębiorstwo proponowało użytkownikom audyt danych w cenie 2000 złotych oraz późniejszą opłatę w wysokości 500 złotych miesięcznie. Nazwa.pl tłumaczyła tę propozycję właśnie RODO. Jeśli użytkownik odrzuciłby ofertę, firma zapowiadała wycofanie wsparcia dla e-sklepu. Według ustaleń CHIP-a opartych o opinie prawników – ekspertów od RODO, Nazwa.pl pomyliła role administratora i tzw. procesora danych. Teraz serwis hostingowy informuje, że rezygnuje z prowadzenia tej usługi m.in. w związku ze wspomnianym unijnym rozporządzeniem i jego konsekwencjami. Dotychczasowe sklepy, które zdecydowały się na audyt, będą działały nadal.

U podstawy decyzji leżą dane z polskiego rynku, światowe trendy w zakresie e-commerce oraz zmiany wymuszone dostosowaniem do wymagań europejskiego rozporządzenia w zakresie ochrony danych osobowych – RODO. Jak podkreśla zarząd firmy, wszyscy Klienci, którzy przeszli audyt dotyczący oceny zgodności z unijnym rozporządzeniem, mogą nadal korzystać z usług sklepów internetowych zakupionych za pośrednictwem nazwa.pl. – Podjęliśmy decyzję o wycofaniu z oferty usługi sklepu internetowego – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. – Niska rentowność tego produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego oraz narzucone przez europejskie rozporządzenie przepisy z zakresu ochrony danych osobowych powodują duże ograniczenie w zakresie skali rozwoju tego typu usług. Spółka nie może pozwolić sobie na półśrodki i oferować produktów, które nie są w stanie sprostać obecnym przepisom i regulacjom, stąd nasza decyzja – tłumaczy Cebrat (fragment komunikatu serwisu Nazwa.pl).

Piszemy więcej >>

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.