aliens colonial marines

Ksenomorfy w Aliens: Colonial Marines były głupie przez literówkę w kodzie

Autor modyfikacji do gry odkrył, że w kodzie strzelanki z Obcymi w roli głównej znajduje się literówka, która wpływała na sztuczną inteligencję przeciwników. Po usunięciu jednej litery SI zaczęła zachowywać się tak, jak wyglądało to na zwiastunach.

W 2013 roku fani uniwersum Obcego otrzymali produkt, który zawiódł ich oczekiwania. „Aliens: Colonial Marines” reklamowane na targach E3 wyglądało zupełnie inaczej niż efekt końcowy. Gracze pozwali nawet Segę oraz studio Gearbox Software za wprowadzanie klienta w błąd. Co gorsze producent nałożył na recenzentów embargo, które nie pozwoliło na przedpremierowe publikacje testów. A te, mówiąc delikatnie, nie były przychylne. Jeden z największych zarzutów gry dotyczył sztucznej inteligencji ksenomorfów – przeciwnicy atakowali graczy zbiorowo i z frontu, przez co pokonanie ich nie stanowiło żadnego wyzwania.

Po pięciu latach od premiery jeden z moderów, James Dickinson, odkrył w jednej z linijek kodu literówkę. Zamiast słowa tether (z ang. wiązać, pętać) widniał tam wyraz teather, który nic nie znaczy. Okazuje się, że zwyczajne niechlujstwo programisty miało katastrofalne skutki na całą mechanikę gry. Wystarczyło bowiem usunąć z kodu nadmiarową literę „a”, by przeciwnicy zaczęli zachowywać się tak, jak należy. Po zmianie Obcy się rozpraszają, współpracują ze sobą, śledzą gracza i wykorzystują w walce elementy otoczenia. Dickinson wspominał o błędzie już rok temu, ale wówczas informacja przeszła w sieci bez echa. Teraz za sprawą promocji gry w jednym z internetowych sklepów (gra kosztuje na razie 3 USD), wznowiono ten temat na forum ResetEra.

Najbardziej zastanawiający jest w tym wszystkim fakt, że po fali krytyki, z jaką spotkali się twórcy, nikt nie zauważył literówki, chociaż twórców musiało zastanawiać dlaczego ich SI nie działała tak jak powinna. Nie jest to jednak pierwszy przypadek literówki, która zmieniła mechanikę gry. W marcu tego roku jeden z moderów odkrył błąd w „Civilization 6”, który powodował, że SI dowodząca wrogim państwem zachowywała się jak fanatyk religijny. Słowo „yield” (z ang. m.in. zysk) zapisane z błędem jako „yeild” sprawiło, że zamiast skupiać uwagę na produkcji przemysłowej i pozyskiwaniu złota, które docelowo miało być jej priorytetem, sztuczna inteligencja inwestowała wszystkie zasoby w rozwój wiary. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.