NEWS: Huawei dystansuje Apple w sprzedaży smartfonów

Fot. Damian Kwiek

To dane pracowni Counterpoint za okres od kwietnia do czerwca – porównywane jak zwykle z tym samym czasem rok wcześniej. W badaniu zwraca przede wszystkim uwagę zmiana na 2 miejscu zestawienia. Huawei wyprzedza Apple, notując wzrost o 41%, ze sprzedażą na poziomie ponad 54 milionów telefonów. Apple urosło tylko o 1% (zatem realnie stagnacja) z wynikiem ponad 41 milionów. 13 milionów smartfonów pomiędzy firmami z Chin i USA to już duży dystans. Ale trzeba zaznaczyć dwie ważne kwestie. W marcu Huawei wprowadziło swojego flagowca P20, a zatem II kwartał był momentem „uderzeniowym” dla koncernu z Shenzhen. Apple własną kluczową premierę ma we wrześniu. Druga rzecz – Huawei na 2 pozycji już pojawiał się, jednak warto z poważniejszymi wnioskami poczekać na wyniki IDC i Gartnera. Na 1 miejscu niezmiennie mamy Samsunga, choć z 11% spadkiem. Drugi najciekawszy aspekt badania, obok danych o Huawei i Apple, to aż 782% wzrost Nokii, a ściślej HMD Global. Fińska firma startowała w końcówce 2016 roku, zatem 0,5 miliona smartfonów w II kwartale 2017 było w gruncie rzeczy początkiem sprzedaży. Po roku mamy 4,5 miliona. Procentowe zestawienie udziałów poszczególnych marek w światowym rynku w II kwartale wygląda następująco:

  1. Samsung – 20%.
  2. Huawei – 15%.
  3. Apple – 11%.
  4. Xiaomi – 9%.
  5. Oppo – 8%.
  6. Vivo – 7%.
  7. LG – 3%.
  8. Lenovo – 3%.
  9. HMD – 1%
  10. Tecno – 1%
  11. Inne marki – 22%.

O 2% spadła ogólna sprzedaż smartfonów, która od kwietnia do czerwca wyniosła 360 milionów sztuk.

O efektownym wzroście Nokii (HMD Global) możecie przeczytać więcej w tym miejscu.

Huawei
Sprzedaż smartfonów na świecie w II kwartale roku (graf. Counterpoint)
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.