Sony – PS4 w górę, smartfony w dół

Dobrze sprzedają się konsole PlayStation 4. W drugim kwartale rozeszło się 3,2 miliona tych urządzeń, czyli tylko 100 tysięcy mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że PS4 Pro miało premierę w listopadzie 2016. Warto dodać, że Sony w ciągu 5 lat sprzedało łącznie 83 konsole 4 generacji. Dla porównania, koncern z Japonii potrzebował 7 lat na osiągnięcie wyniku 80 milionów w przypadku PS3. Mimo wszystko nadal nie do pobicia jest popularność PS2 sprzedanej 155 milionów razy.
Sony – PS4 w górę, smartfony w dół

PlayStation 4 ciągle chętnie kupowane (fot. Sony)

Od kwietnia do czerwca gracze kupili też 40 milionów tytułów przeznaczonych na konsolę PS4. Na pewno pomagają produkcje przeznaczone tylko na PS4, takie jak “God of War” czy “Marvel’s Spider-Man”, którego premierę wydawca zaplanował na 7 września. Na stabilnym, wysokim poziomie około 34 milionów utrzymuje się liczba subskrybentów usługi PlayStation Plus. Łącznie gry przyniosły w tym okresie japońskiej firmie 750 milionów zysku.

Dużo gorzej radzi sobie smartfonowy dział Sony. W drugim kwartale roku mamy tu stratę aż 250 milionów dolarów. Xperie XZ2 nie przebiły się i nic nie wskazuje na zmianę sytuacji. Rządzą Samsung, Huawei i Apple (piszemy o najnowszych rynkowych danych pracowni Counterpoint). Z raportu przedstawionego przez Sony wynika, że gaming jest mocną stroną firmy, ale w najbliższych miesiącach powinniśmy spodziewać się spadków i tutaj. PS4 starzeje się, a na kolejną generację konsol japońskiego producenta przyjdzie nam poczekać prawdopodobnie do 2021 roku. | CHIP