Znamy 21 gier, które wykorzystają możliwości nowych GeForce’ów RTX

Wiceprezes NVIDII, Tony Tamasi, powiedział, że nowe RTX-y wprowadzają tę technologię o 10 lat wcześniej, niż ktokolwiek mógł przypuszczać. Nowe karty graficzne byłyby w istocie tylko ciekawostką, gdyby nie 21 gier, które już potrafią wykorzystać ich możliwości.
Znamy 21 gier, które wykorzystają możliwości nowych GeForce’ów RTX

Wśród tytułów działających na nowych rdzeniach Ray Tracing odpowiadających za dynamiczne oświetlenie znajdziemy “Shadow of the Tomb Raider”, “MechWarriora 5: Mercenaries”, “Battlefielda V”, “Metro Exodus”, “Jx3”, “Control” i “Justice”, a także “ProjectDH”, “Atomic Hearth”, “Enlisted’ i “Assetto Corsa Competizione”. Poniżej możecie zobaczyć, jaki efekt daje Ray Tracing w w grze “Controll”…

… oraz w nowym “Metro Exodus” zapowiedzianym na początek przyszłego roku:

Jednak dynamiczne oświetlenie to nie wszystko. RTX-y pozwolą również programowo poprawić jakość grafiki dzięki uczeniu maszynowemu i technologii Depp Learning Super Sampling (DLSS). Tę wykorzystają m.in. takie gry jak “Serius Sam 4: Planet Badass”, “Final Fantasy XV”, “Hitman 2”, a także… “PlayerUnknown’s BattleGrounds”. Pełną listę tytułów obsługujących DLSS i Ray Tracing znajdziecie w komunikacie NVIDII.

To oczywiście dopiero początek i powinniśmy się spodziewać w najbliższym czasie kolejnych gier, które zrobią dobry użytek z nowych rdzeni RT. Aby ułatwić pracę programistom, Microsoft stworzył nową bibliotekę programistyczną DirectX Raytracing (DXR). Wsparcie dla rdzeni dynamicznego oświetlenia w czasie rzeczywistym wprowadzono też w bibliotece Vulkan. | CHIP