gra Doom

Odkurzacz Roomba rysuje… poziomy w grze Doom

Fot. Rich Whitehouse
Projektant gier komputerowych Rich Whitehouse wykorzystał robota sprzątającego Roomba do stworzenia... poziomów w grze "Doom". Cały proces opisał na swoim blogu i udostępnił wykorzystane narzędzia. Niestety, w żaden sposób nie przyspiesza to domowych, świątecznych porządków. A to byłoby coś.

Roomba to autonomiczny robot, którego celem jest sprzątanie domu. W tym celu urządzenie jeżdżąc po domu robi mapę pomieszczeń, aby dokładniej sprzątać. Rich Whitehouse stworzył skrypt Pythona, który tego typu mapy pomieszczeń przekształca w wirtualne poziomy „Dooma”. Narzędzie nazywa się Noesis i można je pobrać ze strony Whitehouse’a. Choć ten zaznacza, że testował skrypt jedynie z kupionym przez siebie modelem Roomba 980.

Mapy tworzone przez Roombę można wykorzystać do stworzenia poziomów w „Doomie” (graf. Rich Whitehouse)

W ten sposób można własny pokój przenieść do wirtualnego świata i zapełnić demonami. Zabawa może być jeszcze lepsza, jeśli uruchomimy wersję VR popularnej strzelanki z ubiegłego wieku. Tego typu projekty mogą powstawać głównie dzięki temu, że id Software upublicznił kod m.in. „Dooma”, „Wolfensteina 3D” i „Heretica” w serwisie GitHub na zasadach open-source.

Reklama

Rich Whitehouse pracował przy grach takich jak „Jedi Knight 2” i „Prey”. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem modów m.in. do „Quake’a” i – jak się okazuje – również do „Dooma”. Jak sam zaznacza, wiele osób może stwierdzić, że tego typu wykorzystanie robota sprzątającego jest bezsensowne. Jednak programista żartuje, że musiał to zrobić, aby zadowolić Pana Ciemności. To znaczy mamy nadzieję, że żartuje. | CHIP

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.