metro exodus

Polacy zrobili spektakularny zwiastun do „Metro Exodus”

Studio Platige Image znane z realizacji animowanych filmów krótkometrażowych przygotowało czterominutowy materiał wprowadzający w klimat postapokaliptycznej gry akcji. "Metro Exodus" zadebiutuje na komputerach PC i konsolach już 15 lutego.

Zwiastun zatytułowany „Koszmar Artema” prezentuje głównego bohatera gry, który pod wpływem spotkania nieznajomego chłopca doświadcza niepokojących wizji przenoszących go w czasie i przestrzeni. Widzimy w nich postapokaliptyczną i zdewastowaną Moskwę, spowitą mgłą rzekę, a także pociąg pędzący po pustyni.

Seria „Metro” bardzo duży nacisk kładzie na fabułę. Dlatego również w zapowiedzi chcieliśmy opowiedzieć intrygującą i spójną historię. Szukaliśmy sposobu, aby nakreślić widzowi nie tylko bogactwo świata, ale również sens czekającej go podróży. Rozwiązania podsunęła nam fantastyczna natura uniwersum „Metro”. Realizacyjnie trailer przeszedł u nas wszystkie etapy produkcji – od przygotowania koncepcji i scenariusza, poprzez wykonanie wszystkich assetów, nagrania kaskaderskie, animację, rendering scen, aż po realizację dźwięku – mówi scenarzysta i reżyser, Tomasz Suwalski.

Studio Platige Image jest cenione na całym świecie i zrzesza wielu reżyserów m.in. Tomka Bagińskiego nominowanego do Oscara za krótkometrażową „Katedrę”. Poza zwiastunami do wysokobudżetowych gier np. „Wiedźmina 3”, studio tworzy także trailery do filmów i seriali, filmy fabularne (m.in. „Jeszcze jeden dzień życia”), reklamy, teledyski i projekty edukacyjne np. animację „Niezwyciężeni”, upamiętniającą historię ataku zbrojnego ZSRR na Polskę w 1939 r.

Reklama

O „Metro Exodus” stało się w ostatnim czasie głośno z powodu wycofania gry ze Steama. Wydawca zdecydował, że w wersji na pecety tytuł pojawi się w nowym sklepie Epic Games. Jest to spowodowane wysokimi prowizjami, które Valve zabiera od każdej sprzedaży na Steamie. Decyzja ta w większości nie przypadła do gustu graczom przyzwyczajonym do jednej platformy. Na rosyjskim forum Gameguru tę postawę skrytykował jeden z developerów: – Dla części osób nasza praca nie jest warta nawet kilku minut, by zainstalować program. Jeżeli gracze komputerowi zbojkotują „Metro Exodus”, kolejna część na pewno nie pojawi się na PC. Wydawca gry, Deep Silver, przyznał jednak, że wypowiedź rozczarowanego developera nie odzwierciedla podejścia całej firmy i że wersja komputerowa pozostanie w centrum zainteresowania. | CHIP

Tutaj sprawdzicie ceny „Metro Exodus” zarówno na PC, jak i konsole: PS i Xbox
Polecamy też lekturę trylogii „Metro„. Dla fanów dobrego SF.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.