Były prezes Blizzarda: za późno ruszyliśmy w pościg za Dotą

Fot. Blizzard Entertainment
W pewnym momencie "DotA" stała się bardziej popularna od "Warcrafta 3", co Blizzard przeoczył, zajęty rozwijaniem "World of Warcraft".

Podczas konferencji Gamelab w Barcelonie, były wieloletni prezes Blizzarda otrzymał nagrodę za całokształt działalności i wpływ jaki wywarł na branżę gier. Mike Morhaime przyznał, że jego firma zbyt późno zainteresowała się gatunkiem MOBA. I to pomimo faktu, że wywodzi się on z gier Blizzarda. Tryb „Defense of the Ancients” (w skrócie „DotA”) po raz pierwszy pojawił się w 2002 roku w „Warcrafcie 3”. Był on oparty w dużej części na mapie dowolnej pt. „Aeon of Strife” ze „StarCrafta”, czyli innego popularnego RTS-a amerykańskiego studia.

Reklama

— Przede wszystkim uważam, że „Heroes of the Storm” jest świetną grą. Jedyne czego żałuję to tego, że tak późno zaczęliśmy ścigać się z „Dotą” i skupiliśmy się na „World of Warcraft” w tamtym czasie. Więcej osób grało w „Dotę” niż w „Warcrafta 3” — stwierdził Mike Morhaime.

Pierwsza wersja „Doty” powstała na silniku „Warcrafta 3” (graf. Blizzard Entertainment)

„Defense of the Ancients” stworzył Kyle Sommer, który jednak w pewnym momencie przestał rozwijać swoją grę i powierzył ją w ręce Steve’a Feaka, późniejszego głównego projektanta „League of Legends”. Ten z kolei w 2005 roku oddał stery w ręce anonimowego projektanta ukrywający się pod pseudonimem IceFrog, który od 2009 roku pracuje w Valve przy produkcji gry „DotA 2”. Oczywiście, po tym jak gatunek MOBA stał się popularny, wiele firm miało ochotę wykorzystać potencjał esportowego tytułu. Blizzard na początku zupełnie zignorował nową grę tworzoną przez społeczność. Później próbował nadrobić stracony czas, projektując grę o nazwie „Blizzard DotA”. Po porozumieniu z Valve zawartym w 2010 roku, nazwa gry została zmieniona na „Blizzard All-Stars”. Jednak ostatecznie Blizzard zdecydował się na nazwę „Heroes of the Storm”.

Nowy tytuł pojawił sie w 2015 roku i początkowy zyskał bardzo dużą popularność (do zamkniętych testów zapisalo się 11 milionów osób). Blizzard zainwestował też w tworzenie turniejów Heroes of the Storm Global Championship (HGC) z wysokimi pulami nagród i oprawą podobną do tej znanej ze sceny „StarCrafta”. Producent jednak po trzech latach nieoczekiwanie zrezygnował z utrzymywania swojej ligi, pozostawiając wielu zawodników i osoby pracujące przy produkcji na lodzie. Stało się to na krótko po rezygnacji Mike’a Morhaime’a ze stanowiska prezesa Blizzard Entertainment. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.