uber na abonament

Uber na abonament – trwają testy

Fot. uber
W dwóch miastach USA ruszył pilotażowy program nowej usługi Ubera. W ramach jednej opłaty miesięcznej, użytkownik będzie mógł skorzystać z atrakcyjnego pakietu złożonego z kluczowych funkcjonalności Ubera: przejazdów, Uber Eats i wypożyczania rowerów.

Uber to obecnie coś więcej niż tylko połączenie kierowcy z klientem. Firma dostarcza przecież żywność, wypożycza hulajnogi i skutery, a nawet oferuje przeloty helikopterem. W San Francisco i Chicago trwają właśnie pilotażowe testy nowej usługi. Uber na abonament to prosta koncepcja. Za 24,99 USD (ok. 95 zł) miesięcznie użytkownik otrzymuje kompleksowy pakiet: stała zniżka na przejazdy Uberem, bezpłatne dostawy w Uber Eats i bezpłatne wypożyczenie rowerów i hulajnóg w Uber JUMP.

uber na abonament
Opcja darmowej dostawy jest kusząca (fot. Uber EATS)

W innych miastach Uber testuje niższe pakiety, złożone z tańszych przejazdów samochodem oraz bezpłatnej dostawy w Uber Eats przy odpowiedniej kwocie zamówienia. To wciąż eksperyment, ale jeżeli zostanie wprowadzony na stałe, może okazać się hitem. Nawet jeżeli jeździmy Uberem tylko okazjonalnie i sama zniżka na przejazdy niewiele nam da, to darmowa dostawa jedzenia i przejazdy rowerami elektrycznymi pozwoliłyby sporo zaoszczędzić. Dla przykładu za samą dostawę w Uber EATS płacę w Poznaniu jednorazowo od 8 do 10 zł. Uber JUMP nie działa jeszcze w Polsce, ale w Berlinie płaci się 1 euro (ok. 4,25 zł) za wypożyczenie roweru i 0,10 euro (ok. 0,42 zł) za minutę jazdy. Jeżeli dojazd do pracy zajmowałby nam rowerem 30 minut, to w obie strony zapłacilibyśmy średnio ok. 30 zł. Wystarczyłyby zatem trzy takie trasy w miesiącu i zaledwie jedna dostawa posiłku, by Uber na abonament miał sens.

Reklama

Polacy bardzo lubią usługi subskrypcyjne i bez wątpienia w naszym kraju znaleźliby się chętni na pakiet amerykańskiej firmy. Niestety wciąż nie wiemy, kiedy i czy w ogóle Uber rozszerzy swoją ofertę abonamentu na inne państwa. – Firma na bieżąco będzie informowała o wszelkich planach dotyczących nowych rynków – taką odpowiedź uzyskaliśmy z biura prasowego Ubera.

Połowa polskich internautów korzysta z subskrypcyjnych usług

Co ciekawe, na podobny pomysł wpadł wcześniej Lyft. Ponieważ nie ma on jednak tak obszernego zaplecza usług, w jego przypadku Amerykanie płacą 299 USD co miesiąc za 30 przejazdów o wartości do 15 dolarów. W ten sposób oszczędzają ok. 150 dolarów, przy założeniu, że faktycznie będą podróżować te 30 razy. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.