Zespół 40in90 wygrał eLadies Tournament

W poznańskich zawodach w "CS:GO" wzięły udział polskie i zagraniczne drużyny. E-sportowymi zwyciężczyniami zostały przedstawicielki 40in90, które w finale pokonały team Warriors. Trzecie miejsce zajęła ekipa AVEZ Female.

Rywalizacji eLadies w centrum biznesowym Concordia Design towarzyszyły panele dyskusyjne prowadzone przez streamerkę Patrycję Veneeę Wenitkowską. W jednym z nich zawodniczki opowiadały o swoich początkach z e-sportem. W drugiej części rozmów poruszono temat elektronicznego sportu z perspektywy rodzica. Mama jednej z zawodniczek podkreśliła znaczenie ponoszonych porażek – co jest istotnym problemem, ponieważ wiele osób karierę zaczyna bardzo wcześnie, a nagły sukces może przynieść nie tylko korzyści.

Zawodniczki z Team Aces (fot. Krzysztof Bogacki / CHIP)

Urszula Xirreth Klimczak, zajmująca się zawodowo psychologią esportu, zaznacza, że ogromną rolę odgrywa mądre podejście do wygranych i przegranych:

– Często jest tak, że osiągamy sukces, pojawiło się coś fajnego i zawodnicy spowalniają, jesteśmy już tak dobrzy, że nie musimy robić nic dalej. Wsparcie rodziców, najbliższych, trenera, menadżera czy kolegów mają dużą wagę. Ciągle tę poprzeczkę trzeba przenosić wyżej. Przydaje się, jeśli na drodze do sukcesu staje nam drużyna, która sprawi, że gdzieś przegramy. Wtedy mamy możliwość dokonania masy analiz. To pozwala poznać team, sprawdzić, jak reaguje, kiedy wszystko idzie dobrze, ale też, gdy idzie źle – wyjaśnia ekspertka, która ma na swoim koncie pracę z takimi potęgami e-sportu jak Team Roccat, Fnatic, SoloMid czy Origen.

Panel z zawodniczkami (fot. CHIP)

Z dyskusji podczas eLadies Tournament dowiedzieliśmy się też, jak wygląda współpraca ze sponsorami, jak postrzegane są przez wielkie firmy technologiczne imprezy e-sportowe, czyli dlaczego inwestują. Ciekawostką, o której nie miałem pojęcia, jest fakt, że kobiece zawody są finansowane przez zupełnie inne marki, niż w przypadku męskich turniejów.

Panel ekspercki kobiet e-sportu z udziałem m.in. Karoliny Kałużyńskiej z agencji Monday PR specjalizującej się w branży technologicznej; w dyskusji pojawił się także problemu hejtu w internecie skierowanego w stronę zawodniczek (fot. CHIP)

Gry są silnie kojarzone nadal z męską rozrywką, choć liczne badania pokazują coraz większy udział kobiet w świecie gamingu. Więcej o tym wymiarze e-sportu piszemy w okładkowym artykule pt. „Kobiety nie potrafią grać?”. | CHIP

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.