Akcja marketingowa Amazonu przyczyną korków

“Wspaniała pani Maisel” to komedio-dramat, który rozgrywa się w Ameryce lat 50. Opowiada on historię Miriam, która wiedzie perfekcyjne życie do czasu, gdy jej mąż postanawia odejść do innej kobiety. Wtedy, przez przypadek, bohaterka odkrywa swój talent do stand-upu. Akcja marketingowa Amazonu przeniosła mieszkańców Los Angeles na jeden dzień w przeszłość. Około 30 partnerów – m.in. kawiarni, salonów fryzjerskich, kin i hoteli obniżyło ceny produktów do takich, jakie obowiązywały w połowie ubiegłego wieku.
akcja marketingowa
akcja marketingowa

Do współpracy przyłączyła się także sieć stacji benzynowych Chevron, która obniżyła cenę jednego galonu benzyny do zaledwie 30 centów. Dla porównania normalna cena w USA to ok. 2,92 dolary. Amazon nie spodziewał się, że jego akcja marketingowa zakorkuje ulice miasta. Problem był na tyle poważny, że zainterweniowała policja – promocja została tymczasowo zdjęta. Wznowiono ją dopiero, gdy Amazon pomógł lepiej zorganizować kolejki.

To nie pierwsza taka akcja marketingowa Amazonu. W 2018 roku firma połączyła siły z Carnegie Deli, by zaoferować kanapki ze zniżką w Nowym Jorku, tuż przed premierą drugiego sezonu serialu. Poza 20 nominacjami Emmy “Wspaniała Pani Maisel” zdobyła już kilka Złotych Globów m.in. za najlepszy serial komediowy 2017 roku i najlepszą aktorkę komediową w 2018 i 2019 roku.

Serwisy VOD prześcigają się w coraz bardziej śmiałych pomysłach na promocję własnych seriali. Z oryginalnych kampanii marketingowych znany jest chociażby Netflix. W 2018 wystawił on na targach CES fikcyjną firmę z serialu “Modyfikowany węgiel”, a w 2017 roku zdołał nabrać Australijczyków na kampanię polityczną Franka Underwooda, bohatera “House of Cards”. | CHIP