Instagram ułatwia wspieranie organizacji charytatywnych

Relacje na Instagramie to zdjęcia lub filmy, które wyświetlają się przez 24 godziny obserwującym dany profil, by potem zniknąć. Osoby korzystające z serwisu społecznościowego chętnie uzupełniają swoje treści o naklejki z ankietą, quizem, czy też lokalizacją. Od teraz użytkownicy Instagrama w Polsce mogą wstawić do relacji link do zbiórki na rzecz wskazanej przez siebie organizacji charytatywnej. Tę ostatnią wybiera się spośród fundacji zweryfikowanych przez Instagram. Zbiórka (tak, jak Relacja) trwa całą dobę. O testach tej funkcji pisaliśmy w lutym tego roku.
instagram donation neil francisco:mic
instagram donation neil francisco:mic

instagram charytatywnie
Na Instagramie można stworzyć zbiórkę dla wybranej fundacji (fot. CHIP)

Jak dołączyć do fundacji zweryfikowanych przez Instagram?

Do listy organizacji non-profit cały czas mogą dołączać kolejne fundacje. Aby to zrobić muszą najpierw założyć stronę na Facebooku i ustawić jej kategorię jako “non-profit”. Możliwość otrzymywania wsparcia wymaga przesłania wyciągów bankowych, danych dyrektora fundacji, a także numeru podatkowego. Kolejnym krokiem jest połączenie profili na obu serwisach, a także zmiana ustawień konta na Instagramie na konto firmowe. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie Social Goods.

Podobne akcje prowadzi również Facebook, który jest właścicielem Instagrama. Zbiórki urodzinowe na portalu Marka Zuckerberga pomogły zebrać kilkaset milionów dolarów na organizacje pozarządowe na całym świecie. Fundacje korzystające ze zbiórek na obu portalach otrzymują 100% wpłat. Wspieranie fundacji w ubiegłym roku umożliwił też Google w swoim sklepie Play, jednak ta funkcja nie jest jeszcze dostępna w Polsce. | CHIP