Czy remake gry Gothic to dobry pomysł?
Jak można się było spodziewać po tak lubianym pierwowzorze, opinie graczy nie są spójne. Pozytywnie fani wypowiadają się na temat grafiki i udźwiękowienia. To widać już nawet po samym zwiastunie. “Gothic” wygląda bardziej współcześnie. Część osób zarzuca jednak produkcji mniej mroczny klimat, zmiany w wyglądzie i zachowaniu bohaterów. Niektórzy są zachwyceni widowiskowym i pełnym wybuchów prologiem, inni uważają go za zbędny podobnie jak nowy interfejs. Użytkownik o nicku Merwan tak podsumowuje swoje doświadczenie z demem:- [pierwotny] “Gothic” był niczym “Dark Souls” na długo przed tą serią. Wiedziałeś o czymś tylko, jeżeli samodzielnie to odkryłeś. Eksplorowałeś świat bez zbędnych znaczników i nawigacji. Dodawanie takich pomocy jest obecnie powszechnie stosowane. W przypadku “Gothica” jednak może całkowicie zmienić doświadczenie z gry.
Twórcy zmienili także pracę kamery oraz, co ku niezadowoleniu większości, system walki. Toporna, ale sprawiająca dużo satysfakcji mechanika była wręcz symbolem tej gry. Teraz poszła ona w stronę sekwencji zręcznościowych (QTE) i walki w stylu “For Honor”. Innymi słowy, producent ma nad czym pracować. Oby tylko nie skończyło się na kolejnej “Arcanii”. Jakakolwiek data premiery czy platformy sprzętowe nie zostały jeszcze zapowiedziane.
[banner slot=”text”]
Pierwszy “Gothic” zadebiutował w 2001 roku. Głównym bohaterem jest Bezimienny, który z powodu popełnionych zbrodni trafia do pracy w kopalni rudy. Surowiec służy do wykuwania specjalnej broni przeciwko orkom, którzy od lat toczą wojnę z ludźmi. Na polecenia króla Rhobara II kolonia karna ma zostać otoczona magiczną barierą, ale w trakcie inkantacji zaklęcie wymyka się spod kontroli i otacza swoim zasięgiem nie tylko kopalnię, ale cały obszar Górniczej Doliny. Celem gracza jest ucieczka z tego magicznego więzienia. | CHIP