epic games store

Epic Games nie dotrzymuje obietnic

Właściciel platformy EGS już kolejny raz przesunął termin, w którym planuje zakończyć cotygodniowe rozdawanie gier. Tym razem jednak przedłużył go aż do końca roku. Przy okazji też podsumował ubiegły rok, zamykając go 608 milionami dolarów przychodu ze sklepu.

Na samym początku istnienia platformy darmowe tytuły w Epic Games Store miały pojawiać się do końca wyprzedaży Epic Mega Sale. Jednak w czasie targów E3 firma poinformowała, że bezpłatne gry będzie można odbierać aż do końca ubiegłego roku. Po nadejściu 2020 Epic Games nie zwolniło tempa i już od początku stycznia dało się przypisać do konta “Steep”, “Darksiders” (I i II), a także “Sundered Eldritch Edition”. Teraz amerykański producent gier rozwiał wszystkie wątpliwości co do tego, jaki los spotka promocję.

Na swojej stronie przedsiębiorstwo napisało, że darmowe gry będą dostępne do końca 2020 roku. Co tydzień, począwszy od 16 stycznia, w sklepie pojawią się nowe tytuły. Pierwszy z nich to “Horace” – wydana przez 505 Games platformówka, której głównym bohaterem jest robot.

Poza dobrą informacją dla graczy, Epic Games przygotowało też podsumowanie ubiegłego roku. Swoje konta w platformie ma 108 milionów użytkowników. Dla porównania, jeszcze w pierwszej połowie ubiegłego roku platforma Valve mogła pochwalić się niemal dziesięciokrotnością tej liczby. Za to 90 milionów użytkowników Steama loguje się przynajmniej raz w miesiącu.

najpopularniejsze gry epic
W podsumowaniu nie zabrakło też najpopularniejszych gier (graf. Epic Games)

Gracze dokonali zakupów w sklepie na kwotę 680 milionów dolarów (około 2,5 mld złotych). Z tej sumy 251 milionów dolarów pochodzi ze sprzedaży gier innych deweloperów. W minionym roku w EGS znalazły się 73 darmowe gry, które zostały pobrane ponad 200 milionów razy. Zgodnie z danymi, łączna wartość całej paczki bezpłatnych tytułów to ok. 1,5 tys. dolarów (ponad 5,5 tys. złotych). Firma podkreśliła też wysokie oceny gier – ich średnia wg OpenCritic to 80 proc.

Reklama

Wśród aktywnych graczy w grudniu 2019 roku, na pierwszym miejscu znaleźli się Amerykanie (17,24 proc.). Kolejni byli Rosjanie (10,15) i Chińczycy (8,36). Polscy gracze w zeszłym miesiącu stanowili 3,63 proc. użytkowników platformy (7 miejsce). | CHIP

4
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.